Gå til innhold

Rettigheter v. forsinket barnevogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt barnevognen min gjennom en norsk nettbutikk, og jeg bestilte en vogn og et design som måtte bestilles fra utlandet.

Selgeren opplyste meg da om at leveringstiden var på 6-12 uker.

Den 27. Mai hadde de 12 ukene gått, og jeg hadde ikke hørt noe om at vognen var underveis. Tok kontakt i går og fikk beskjed om at "selger akkurat hadde fått beskjed om at vognen ville sendes fra fabrikken neste uke, hun skulle sende mail når hun fikk videre beskjed" - uten at jeg fikk opplyst noen grunn for at den ikke var blitt sendt før. Jeg har termin på lørdag, og er bekymret for at vognen ikke skal komme på plass før jeg føder, hvilke rettigheter har jeg isåfall? Hva kan jeg kreve hvis det bare er snakk om en liten forsinkelse, men som får "større" konsekvenser for meg? Bor i 3. etage uten heis og er avhengig av bærebagen, som jeg også hadde tenkt å bruke som seng i begynnelsen. Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge varen ikke kommer til avtalt tid, og beskjed ikke er gitt i god tid... da kan du heve kjøpet... sjekk kjøpsloven:-)) husker ikke helt ang paragrafer... men du kan også kreve avslag i prisen...

Skrevet

Ja.. takk :) det er jo egentlig ikke aktuelt å heve kjøpe, fordi jeg trenger jo vognen. håper det er mulig at de låner ut en passende vogn mens jeg venter.. det er snakk om lilleprinsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...