Gå til innhold

ang grøt til baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

til de av dere som ha babyer som ikke likte grøt med en gang,hvor lang tid tok det før de ble vant..jeg har gitt smaksprøver i over en uke nå og likevel blir hun helt vill og nekter...vet ikke helt hva jeg skal gjøre...Hun sliter med vektoppgang så derfor litt viktig å komme i gang med dette,men kan jo ikke tvinge henne,tips?råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun da? Du kan jo evt introdusere middag istedet.

Skrevet

hun er 6 mnd nå...har prøvd det,det var jo enda verre...det eneste hun liker litt er most potet..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Der var du...tenkte nettopp på lille Victoria her om dagen, og om dere har fått noe mer klarhet i transplantasjonen. Håper hun har det bra!

Har du prøvd forskjellige typer grøt? Har dessverre ikke råd ang. dette da snulla gaper og ler når hun skal ha grøt. Derimot skjønner hun ikke at hun skal svelge når hun får middag, så foreløpig gir vi bare grøt. Kan jo også blande grøten med fruktpuré f.eks. Og hvis hun liker most potet så kan dere jo gi henne det samtidig med grøt...lure henne litt!:P

Skrevet

Hei hei! Nei ikke så mye klarhet..sist vi var inne 14 mai,var prøvene plutselig litt bedre enn de var 1 mai,så da ble de litt forvirret...det endte med at vi måtte komme inn igjen 4 juni å ta nye prøver,har de gått opp blir hun satt på liste,har de gått ned vinner vi litt mer tid.Men utrolig stress med denne spisingen,hun har gått opp 1200 g på 4 mnd....så hun er ei slank lita dame =)

Takk for tips..skal prøve det med potet =)

Skrevet

Så bra at prøvene hadde blitt bedre!:-) Sterk, liten dame dere har!

Er bare å prøve ut masse ting, så ser dere hva hun reagerer positivt på...her er f.eks. en oppskriftstråd de lagde på småtroll i dag:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/9454876

Håper hun legger masse på seg i tida framover!:-)

Skrevet

Takk takk..så ut som det var masse godt der...vi får bare prøve alt =) Kikket forresten på bildene dine i sted,fin jente du har! Vittig med strekkmerkene,var akkurat som å se min mage..hihi..godt vi er flere i samme båt :-)

Skrevet

Selvfølgelig må du også ha masse strekkmerker, for du vet hva de sier: desto flere strekkmerker desto søtere unge!:P

Får også lyst til å prøve ut noen av de oppskriftene, men jeg er så rotekopp at det hadde ikke sett ut på kjøkkenet etterpå...men nå har vi fått oppvaskmaskin da!:-)

Snulla skal på sykehuset nå i morra for å få skinne på beinet...må ha narkose mens de strekker ut beinet og lager en avstøpning. Må ha på skinne hele dagen har vi hørt, men heldigvis så går det an å ta den av slik at hun får f.eks. bada, så det er jo bedre enn å ha på gips. Håper bare den ikke svekker appetitten hennes...det gjorde gipsen så hun har jo ikke gått opp så mye, men nå vokser hun uansett ikke så fort i høyden så det er ikke så farlig. Er så synd hva de små må igjennom, men har på følelsen at våre jenter er sterke, så dette tåler de!:-)

Skrevet

Oppvaskmasin hjelper..men ser ganske bomba ut her også til tider selv om..hihi..

Det går nok kjempefint i morra,men ikke gøy akkurat å gjennom sånne ting,er nok vært for oss mammaer og pappaer vil jeg tro. Hvor gammel er hun forresten?

Skrevet

7,5 mnd nå!:-)

Må være oppe litt til for hun må faste etter kl 3, så jeg tenkte å vekke henne før det for å gi henne mat...sist var hun så sulten på sykehuset at de måtte gi henne beroligende før de kunne gi henne narkose! Hun bare gråt!:-/ (De tok nemlig en annen før henne inn, så måtte vente ekstra lenge) Og imorra skal vi ikke møte opp kl halv 8, men 9 så da har jo hun vært våken for lenge uten mat synes jeg...gruer meg både til det og så se henne etterpå, men det er jo ikke snakk om operasjon den her gangen, så det er jo ikke så nervepirrende sammenligna med det. Vet ikke åssen jeg hadde takla det hvis jeg var mamma'n til Victoria...hun har jo måttet gå igjennom så mye!:-( Åssen går det med dere foreldre igjennom alt det? Har dere fått snakket med noen?

Men heldigvis så husker de små ikke det de må igjennom nå seinere!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...