Gå til innhold

Hvordan kle en nyfødt i 20 varmegrader, f.eks på tur??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun ligger under dyne i vogna, så jeg synes selv at langermet body, vindtett jakke, sparkebukse og en tynn bomullslue. Selv gikk jeg i kortermet tunika og 3-4 bukse og var varm.

 

Men så kom svigermor på besøk da...og frem med ull, strømpebukse og hele "februar-garderoben"....blir litt matt....20 grader er jo fin temperatur og jeg synes at det jeg hadde kledd jenta mi med var mer enn nok. Varm og god var hun og det var jo deilig og varmt ute idag...dumme svigermor...

Ser jo rundt meg at det er mange som kler babyene sine for mye...men de om det...

Hvordan gjør dere dette? Skal man kle en liten baby i 20 grader som om det skulle vært 5 grader ute???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville hatt på body bukse og tynn lue under dynen. Body i ull er bare bra, den puster og blir ikke klam.

Kjenn etter i babyens nakke, er den varm og klam er det for varmt er den kald er det kaldt.

Vanskelig å kle de små uansett temperatur synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff.Gjer det du føler er mest riktig.Ungen har jo dyne på seg tross all.Dei `gamle`er ofte litt for hysterisk og skal ofte ha eit ord med i laget i det meste.hadde gjort som deg eg.Sett foten ned og ikkje la deg bli herset med.Nåken barn er jo varmere enn andre og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav.Eg hadde aldeles ikkje tatt meir på enn det du gjorde.Dyna hadde ho jo på og.Synst du gjorde heilt rett eg.Ville gjort akurat det samme eg og.Var tross allt 20 grader og kle hadde du jo på.pluss dyna..Lett og bli usikker når alle skal ha eit ord med i laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Synes det hørtes altfor mye ut det svigermoren din ville ha på! Selv har vi hatt på body, bukse, sokker og et helseteppe oppå. Han ligger lunt og godt i en mykbag som vi "lukker" med en glidelås så det blir jo omtrent som din dyne. Har sjekket han jevnlig og han har vært varm og god, ihvertfall ikke for kald!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i gaar hadde vi 25 grader her og jeg hadde bare kortermet bodyshorts paa bebien min, og sokker.. i vogna. Oppaa hadde jeg et helseteppe. han var slett ikke kald, men varm og god der han laa. Men det er jo som man sier, man blir fort kjent med sin egen baby. min gutt blir veldig fort varm og klam, saa jeg proeve aa ta paa saa lite som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...