Gå til innhold

Dagens lille politiske...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører på nyheten at fødeavdelinger særlig i distriktene stenges i fbm ferieavvikling til sommeren(er jo ikke første gangen...):

 

Skammelig at fødende kvinner ikke teller mer i helsenorge! Det skulle tatt seg ut om de gjorde dette hvis det var ...menn! som født barna i stedet for kvinner.

 

Arrogant og nedlatende - og det sier ikke så lite om hvor viktig man syns denne pasientgruppen er.

 

Har jo også for ikke så lenge siden kommet forslag om å kutte ned på svangerskapsomsorgen også - fordi "de aller fleste grvide er jo så friske likevel"...

Ja, de gravide i vestlige land er friske _fordi_ vi til nå har hatt en svangerskapsomsorg som avdekker de i risikosonen slik at de kan følges opp og behandles riktig.

 

Som om ikke det er nok, leste jeg tidligere i dag i Foreldre og barn om hvor dårlig barselomsorg norske kvinner har i forhold til mange medsøstre i land vi til vanlig ikke pleier å sammenligne oss med!

 

 

 

Åh, blir så irritert!

 

 

 

 

Sånn, der var ballen på deres banehalvdel!

Nå er det natta her i revehiet, så nå kan jeg ikke tenke mer på ting som hisser meg opp! Natta! c",)

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du pustet dypt ned i magen noen ganger før du la deg igår, så du har fått en god og rolig natts søvn;-))

 

 

.........og ja, jeg er helt enig - man kan bli nokså irritert!

Skrevet

Skjønner hva du mener, Reveenka.

I hjemkommunen min har de fint sykehus med fødeavdeling. For å spare penger skal de stenge den i sommer og fødende skal fraktes til ett annet sykehus i nærheten, ca 15 mil + ferge! Synes virkelig synd på de som bor i utkanten av distriktet som får enda lengre vei og skal slite på humpete veier og ikke vite om de når frem på føden før fødselen er over.

Hva i heiteste er det de menna som sitter og beslutter tenker med?????

For egen del vet jeg at det aldri hadde gått bra med meg og førstemann hvis ikke sykehuset var så i nærheten som det var.

Svangerskap og barsel er rett og slett blitt nedprioritert i norsk helsevesen.

Nå ble jeg jammen varm i toppen! Dette var bare noe jeg har sterke meninger om. Når man bor på det sentrale Østlandet med flere sykehus med nasjonal kompetanse i umiddelbar nærhet er det sikkert ikke lett å sette seg inn i distrikts Norge.

Skrevet

Ja, ikke sant? Det er provoserende...!

Og så dette med at man vil bygge ned svangerskapsomsorgen - fordi de fleste gravide er så friske og ikke feiler noenting, da kaster vi liksom bort penger. Men hva med de få som faktisk har komplikasjoner, og som blir fanget opp nettopp fordi vi har en tett oppfølging her i Norge? Skal vi risikere dem, da?

 

Først bygger vi opp svangerskapsomsorgen til den fungerer - og så bygger vi den ned, for nå er det jo plutselig ikke mange nok som er "trengende" med komplikasjoner.....

 

Noen ganger skulle man tro politikerne trekker slutninger og bygger politikken sin på det de leser i Dagbla' istedet for statistikk og forskning..... Og la oss for guds skyld ikke høre på fagmiljøene eller pasientene det gjelde!

 

Nei, dette har ikke blodtrykket mitt godt av kjenner jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...