Gå til innhold

Reise til Thailand med en på 6 mnd? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å reise til Koh Samui i Thailand i mars (for å unngå de veldig varme månedene i april-august og regnsesongen i sept-nov).

Da er jenta vår i så fall 6 måneder gammel. Tenker det kan være greit fordi jeg hvis alt går bra fortsatt kan amme henne da, så vi vil slippe mye av styret med mat.

Planen er å være borte tre-fire uker, og ha en rolig ferie på et hotell med god standard. .

Men er det for tidlig å reise så langt med en så liten baby? Hva er fordelene og ulempene? Er det noen som har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen probleme med å dra, men jeg vil bare opplyse om at mars er en av de varmeste mnd...

Skrevet

Ja, så det, men har inntrykk av at det ikke er så store forskjeller i Koh Samui uansett? http://www.kohsamui.org/weather.html

Ser ut til at middeltemperatur i mars ligger to grader over desember.

Har du vært der selv? Tror du det er greit å reise med en såpass liten baby?

Skrevet

Har ikke vært der, men i Krabi. Vi var der i slutten av februar, og vi fikk beskjed om at de varmeste og beste mnd å dra, var fra jan-mars.

Jeg tror ikke det er noe problem å dra til Thailand med en så liten baby. Folket er så utrolig herlig der borte, og det er fine sandstrender hvor h*n kan sitte å plaske i vannkanten. Men det er varmt ja...

Tipper dere får det kjempe fint!

Skrevet

Prøver ny taktikk siden det ikke var så mange som svarte på innlegget mitt:) Hva tenker du rundt det å ta med jenten din til Thailand uten MMR-vaksinen?

Jeg har fryktelig lyst å reise til Ukraina med jenten min i august, da er hun også 6 måneder, men vet ikke helt om jeg tør... Hadde vært kjempefint å høre dine (og andre sine) tanker rundt ditt valg.

Skrevet

Kjempe fordel at det ikke er nødvendig med så mye mer mat en morsmelk når babyen er 6 mnd. Man får ikke vært så mye på stranda midt på dagen med så små, men det må man visst regne med. Fordel også at man kan legge så små barn litt sent, etter middag:-)

Thailand er bra, men veldig varmt!

Skrevet

Det har jeg desverre ikke satt meg nok inn i. Er fortsatt bare 6 måneder på vei, så dette ligger et stykke frem i tid for meg. Vil ta en grundig prat med legen min før jeg tar en avgjørelse. Når får barna MMR-vaksinen? Er det mulig å eventuelt ta den tidligere så hun er vaksinert til reisen?

Ellers var jeg i Ukraina i høst. Har du vært der før? Absurd land, men veldig interessant. Hvor i landet skal du? Ville vært forsiktig med å reise for langt nord i landet pga Tsjernobyl. Og om du ammer må du også være veldig påpasselig med f.eks sopp og bær som fortsatt inneholder radioaktivstråling.

Ville også sjekket ut hvor det lå gode private sykehus, og holdt meg innen 1 times kjøreavstand til det. Det ukrainske helsesystemet er ikke helt som i Norge, og de færreste snakker engelsk..

Skrevet

Barn får MMR-vaksinen når de er 15 måneder. Det tidligste de kan ta den er når de er et år, men da regnes den ikke som sikker.

Mannen min er ukrainsk og har all familie der. Derfor vi har lyst å reise å vise henne frem til oldemor og besteforeldre. Var der i 2005 i tre måneder. Han er fra Polonne nær Kmelnitsky så det er dit vi har tenkt oss. Hvor var du henne?

Jeg er usikker på om vi reiser eller ikke fordi da jeg snakket med smittevernkontoret sa de at jeg måtte vite hva jeg gjorde fordi de ikke vaksinerer barn på samme måte som i Norge. Men da vi snakket med en ukrainsk barnelege sa han at at alle barn fikk MMRen. Sykdommene denne vaksinen gjelder er også nærmest utryddet i Ukraina. Føler meg også ganske trygg siden vi skal bo hjemme hos foreldrene hans og vet hva vi reiser til.

Men er jo så redd for lille jenten min....

Skrevet

Helsestasjoner og leger anbefaler ikke at man reiser til subtropiske strøk (som Thailand) med barn under 4 år.

Skrevet

Vi var i Thailand fra slutten av des 2006 til midten av feb 2007 i pappa permisjonen. Vi resite med 4 barn i alderen 9 år, 5 år, 2,5 år og den minste på 9 mnd. var også på Koh Samui og vi hadde det helt topp.

du kan lese litt mer på vår hjemme side: www.bjordal.com

Det var mange som sa at vi ikke måtte reise og barna var for liten men Thailand er det landet i Asia som har et godt utbredt vaksinasjonsprogram for små barn og da er det ikke stor fare for smitte heller. Dette er uttalelser fra Folkehelseinstituttet. Helsesøsteren på hellsestasjonen undersøkte masse for meg før vi reiste. Hun minste fikk ikke noe ekstra vaksiner mens vi andre tok hepatitt.

Lykke til med turen dersom dere reiser

Skrevet

Vi har også lyst til å reise utenlands i pappapermen, ca 4 uker i jan -feb, og Thailand er et veldig aktuelt alternativ. Datteren vår kommer da til å være ca 6 mnd gammel.

Vi reserverte billetter til Bangkok for noen dager siden, og da kom de på nesten 17.000 kr for oss alle tre (Austrian Airlines). Vi var visst sent ute med å bestille i følge dem på reisebyrået... Og jeg som trodde de ville synes jeg var rar som bestilte 7-8 månder før tiden.... Det som er veldig bra er at vi kan ha dem liggende reservert frem til 1 månde før avreise, sånn at vi har god tid til å prøve ut foreldrerollen, bli kjent med henne og finne ut om vi er klare for en slik reise. Vi har reist endel rundt som backpaskere tidligere, men å reise med baby blir helt nytt.

Vi nevnte det så vidt for jordmoren vi går til, og hun mente det burde være greit når vaksineprogrammet frem til og med 6 mnd er gjennomgått. I allfall ifht Thailand.

Vi er veldig interessert i tips ang steder, hoteller ol og vil gjerne komme i kontakt med andre som også har tenkt seg på tur.

Skrevet

Hei.Reise til Thailand med baby går bra.Tenk posetivt.Vi har vært i Thailand fire ganger og beste feriene vi har reist utenlands.Vi har to jenter på 10 og 11 år og venter barn nummer tre i august.Vi har alt bestilt tur til Thailand når babyen er 4 måneder og gleder oss massse...VI REISER TRE UKER I DESSEMBER.............

Vi reiser altid på nattflyving og da sover barna. Reise med baby som ammer er jo veldig greit og siden barnet ikke har begynt å gå er det jo veldig greit med en god barnevogn som barnet kan sove i. Gi barnet mat på hotellet før dere går ut for og spise om kvelden så er det jo bare og trille med barnet i vognen og barnet sovner sikkert i vognen når dere skal spise og ha litt voksentid.

PS. BRUK HØYESTE SOLFAKTOR OG SMØR OFTE.HA BARNEVOGNEN I SKYGGEN UNDER PARASOLL EL UNDER PALMER.HA GODE SOLHATTER TIL HODET OG DE ER DET LURT OG VETE I KALDT VANN OGHA PÅ NÅR DE BADER.

Undersøk med helsestasjon el lege om hvilke vaksiner det er evt lurt og ta før reisen.evt fremskynde vanlig vaksiner pga reisen.

Thailand er smilets land. Dere kommer til og få en kjempe fin ferie og et utrolig flått minne for livet. I THAILAND SER EN IKKE PÅ KLOKKEN.ikke noe stress og det er altid like trist når vi står på flyplassen og er på vei hjem.Godt og komme hjem til Norge igjen, men det går ikke lange tiden før vi sitter på nette og ønsker bestille ny tur tibake til Thailand. Har dere bestilt tur foresten?

Klem fra meg som er veldig glad i landet Thailand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...