Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde egentlig ikke tenkt å gi bebbien vår det, men hørte at de må ha det pga sugebehovet.

Men hvor lenge skal de ha smokk da, like lenge som man ammer eller litt lenger?

Sikkert dumt spm. men er litt usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig forskjellig fra barn til barn om de har sånt sugebehov eller ikke - ikke alle som har det og ikke alle som vil ta smokk. Tobias hadde et veldig sugebehov og da var smokken veldig grei å ha - roet han veldig. Han er 2,5 år og bruker smokk av og til når han sover. Har tenkt å avvenne ham helt når han er ca 3. Han har egentlig aldri vært avhengig av smokken - og ikke brukt den annet enn når han sover.

Har lest/hørt at smokk er bra og forebygger krybbedød - husker ikke helt hvorfor, men det har visst noe med pusten å gjøre - så sånn sett er jo smokk bra da! Har tenkt å prøve om snuppa i magen også vil ha smokk når den tid kommer.

Skrevet

jeg har oxo hørt at smokk kan forebygge krybbedød, men husker heller ikke hvorfor... Sønnen min brukte smokk til han var 3,5 år, men på slutten brukte han den bare når det var sengetid. Dattera mi, som er 17 dager gammel, er ikke like glad i smokken. Ho suger bare på den mens jeg gjør klar måltidet hennes. Så det er forskjell på barna =0)

Skrevet

Man må ikke gi barnet smokk.

Men for noen kan det være greit hvis babyen har ekstremt stort sugebehov. (ellers kan du få noen ekstremt såre bryster + alt for mye melk)

Noen unger har dårlig sugevilje og begynner derfor med smokk (for å stimulerer sugeevnen)

Smokken gjør også at barna sover litt lettere og derfor sies det at det kan forebygge krybbedød.

Men venner du på ungen din smokk blir den nok der en stund.. Vi har kun gitt vår første smokk når han skal sove så heldigvis slipper vi en unge som må ha smokk hele dagen..

Men da han begynte i barnehagen var den utrolig fin å ha. Denne var virkelig til trøst når han trengte noe ekstra og trygt. (samme når det er andre situasjoner der han føler seg litt utrygg)

Skrevet

smok må ikke brukes før ammingen er stabil etter den er det bør den brukes den mindsker risikoen for krybedød fordi så længe babyen suger så husker kroppen at trække vejret ved det lyder dumt,men deres vejrtrækning blir faktisk jevnere,hvor lenge barn har bruk for den er veldig individuelt,personlig liker jeg ikke at se en treårig med smok,men nå har jeg osse en søn der negtede at bruke smok fra han var bare 2mdr han trengte ikke den når der ikke kom noe ut av den.men man bør vel bruke den ihvertfald det første år risikoen for krybbedød faller jo eldre de blir men der er barn der er døde av det helt op til 2 års alderen,heldigvis er der ikke så mange der dør av dette.

Skrevet

Har aldri brukt smokk på mine, og jeg har to barn fra før. Gikk helt greit det, og har heller ikke tenkt å la nestemann ta smokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...