Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 12 uker som legger seg i sengen for natten kl 23, mao samtidig som oss. (Han sover da stort sett til 4 for litt mat og videre til 7-8.) Han har alltid spist mye hele kvelden, så dette har vært årsaken til at han har vært sammen med oss i stua, og kun hatt noen korte blunder på fanget osv i løpet av kvelden. Begynner nå å føle veldig behov for litt alenetid på kveldene sammen med far : ), og lurer på når det er vanlig å begynne å legge babyene litt tidligere om kvelden.?????? Spennende å høre hvordan andre gjør dette, og hvordan dere fikk babyene til å sovne tidligere. Jeg synes det hadde vært naturlig å legge ham i 19-20 tiden etterhvert, men det er kanskje for tidlig å prøve på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi legger seg kl.21.00 det har hun gjort omtrent fra starten av, hun er 2 måneder gammel.. sover da til kl 06.00 og så videre til kl. 09.00

Skrevet

jeg legger mi sønn på 4 uker og fem dager, i sin egen seng et sted mellom 7 og 9 om kvelden, kommer helt annpå når han spiser rundt der... da har vi tatt kveldstell og bytta til pysj... henter han seff om han våkner og er sulten, men da er det bare pupping, og rett i senga, blir han ikke mett av begge(ammer som regel bare på en pupp av agngen, men om kvelden har jeg mindre melk), så er det mm på flaske ti han blir mett, å er det rett i sengen igjen.. er han urolig, må jeg kanskje innom med p dytteinn tutten et par ganger, men som regel så sovner han bra igjen :)

Skrevet

jeg la jenta mi ca.23 om kvelden når hun var nyfødt (da sov hun nesten hele tiden) Etter hvert ble hun liksom bare tidligere og tidligere trøtt, så det ble bare naturlig å legge henne tidligere. nå er hun 5 1/2 mnd og legger seg mellom 20.30-21.00 men mulig jeg igjenn må justere det til litt tidligere.... har nok vært heldig med sove jente......

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Vi har ei som har lagt seg seint fra starten av, og siden det har vært mye styr ang sykehus og narkose har vi ikke forandra det. Nå er hun 7,5 mnd og har selv begynt å legge seg tidligere...varierer litt, noen ganger kl 20, noen ganger 21 og noen ganger 22. Hadde nok vært anderledes hadde hun ikke hatt problemer med kneet sitt (hatt gips, og nå skal hun få skinne). Dere kan jo prøve å legge ham tidligere og tidligere...ta det et kvarter om gangen f.eks.

Skrevet

Poden min er 4 mnd i morgen og har lagt seg i syv-halvåtte tiden i 6 uker nå. Begynte med faste rutiner og leggetid da han var 6 uker, da noe seinere enn nå. Han sover fra ca halv åtte og til alt mellom 4 og 6. Får da litt pupp og sover videre til alt fra 8 til 10.

Skrevet

da gutten vår begynte å legge seg i 20.30 tiden litt før han fylte 3 måneder. i begynnelsen la også han seg kl 23 , men det regulerte seg litt etter litt å ble tidligere og tidligere på kort tid. VELDIG deilig å bare sitte i sofa sammen med mannen min å se på tv en liten time før jeg kryper under dyna.

Skrevet

Halv åtte-åtte. Men idag hylte han av trøtthet kl sju, så da ble det tidligere.

Vi begynte å legge han kl ti i starten, men vi skjønte ganske fort at dette ble for sent for han. Han sluknet i åtte tiden, og når han våknet igjen 3 t etterpå var det uten å åpne øynene, bare med hyl etter mat. Og slik er det natta gjennom fra åtte-tiden, til alt fra 6-9 om morran.

Skrevet

Her er det natta klokken 20.00. Deilig med fast rutine på det. Har lagt henner klokken 20 siden slutten av november, da var hun 3mdr cirka!

Skrevet

Jenta mi la seg også samtidig med oss først, for senere å ta kvelden mellom 21.00 og 22.00 en gang. Etter hvert ble hun veldig sutrete og grinete på kveldene, og vi prøvde å legge henne litt tidligere. Det viste seg at hun er nokså kveldstrøtt av seg, og bør være i seng sånn ca 19.30-20.00 for ikke å bli overtrøtt. Dette kom av seg selv hos oss, når vi endelig skjønte hvorfor hun skrek og var grinete.....

Skrevet

Her legger han seg for kvelden rundt 23.

Skrevet

min lille sovnet også ved 11-tiden nesten helt til hun var 6mnd.. ved 7 mnd ble hun plutselig stuptrøtt klokka 19.00. Så nå er det Barne-tv(kose i sofaen) grøt-pysj-pupp og rett i seng klokka 19.00.. Deilig å endelig få kvelden for oss selv igjen :) Ta tiden til hjelp.. tror det ordner seg naturlig etterhvert, men slitsomt når det holder på ja.. been there..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Så godt å se at snulla ikke er aleine om å legge seg seint...har faktisk fått en del negative kommentarer ang. det her på dib!:-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...