Gå til innhold

Babycall - hva er best?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal gå til innkjøp av babycall snart, det er det siste vi mangler, er jo bare 1 mnd igjen, så noen kan jo skje hvert øyeblikk!

 

Noen som vet noe om babycall? Hva skal man se etter? Hvilke merker er bra? O.s.v.

 

Ønsker ikke å betale tusenvis av kroner, men vi ha en babycall som er trådløs i begge ender, eller ialefall med den muligheten.

 

Tusen takk for alle gode svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!!

 

Jeg har to typer baby call'er. Den ene er egentlig en walkie talkie av merket Doro, og den kostet bare 400kr. Den fungerer veldig bra så lenge man er flink til å lade opp når bateriet begynner å bli dårlig. Aberet er at når du skal lade den må den være avslått, og så vidt jeg husker piper enheten når den går tom (også den som ligger ute til barnet).

 

Den siste jeg kjøpte er den nyeste til Super Nova hvor antennen er fast på enheten. Har hørt mange som har knekt antennen på den gamle modellen, siden den må "trekkes ut". Den nye kostet 1300kr (dyrt), men samtidig har jeg ikke noe å utsette på den. Siden begge enhetene har samme batteripakke er det bare å bytte om en av dem er tom, slik at enheten du har inne kan stå til lading (begge har egne lade baser, slik at de kan lades samtidig på hvert sitt sted). Det er også kun foreldreenheten som piper om om barnets enhet er tom for batteri. I tillegg til at enheten gjengir lydene fra vognen/senga veldig bra, lyser enheten og har et symbol som viser at barnet skriker. Dette kan være greit om det er støy hvor du oppholder deg.

 

Kan ta med på neste treff om du vil se. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på komplett.no kan ein bestille og kjøpe testvinnaren topcom pmr babytalker 1000 til totalt med frakt 434 kr.

Men det er visstnok delte meiningar om det å var fornøyd med produktet.

Eg har iallefall bestilt, for eg syns ikkje det va så galen pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe Super Nova av den nye typen. Den koster litt mer, men er super bra. Brukte den gamle typen når jeg jobbet som dagmamma, og den fungerte helt suverent!

 

Kikket på de andre som er på markedet også, men gikk bort fra de når jeg hørte at strålingen var 30-50 ganger høyere på de enn på SN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har super nova. og er kjempe fornøyd. Så den skal vi bruke på babyen i magen å. Har knekt antenna fordi jeg lente meg over den, men den fikk jeg kjøpt for noen små kroner på barnashus løs. Så den har jeg skiftet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...