Gå til innhold

Flat i bakhodet.. Noen som har råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på helsekontroll og fikk beskjed om at jeg måtte ta tak i det før han ble stiv i nakken osv.. Dette var 3 mnd kontroll.. Vil hodet kunne rette seg og bli helt bra så seint.. Vanskelig å gjøre noe med siden han har funnet sin favoritt side og nekter og ligge på magen.. Noen som har råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bygg opp rundt han på den siden han er flat, men når de har blitt så store er det ikke så mye å gjøre annet enn å prøve å unngå å overstimulere de på den siden. Ligg på andre siden når dere ligger på gulvet etc. Martin var ganske flat, men etter noen mnd retta det seg ut ganske bra og nå er han straks ett år og omtrent helt fin i hodeformen igjen.

Skrevet

ok... så du tror altså det kan bli bra fordi om han allerede er 3 mnd??

Skrevet

denne siden har noen fine tips til egne tiltak:

http://www.danielsbok.com/skoliose.php

syns forresten de kunne hjelpe deg litt mer på hs, enn bare å si at du må ta tak i det. Mange med favorittside får hjelp av fys på helsestasjonen. Vil ellers anbefale deg å sjekke siden www.kiss-kidd.no. Kiss er låsninger i nakken som kan føre til at nakken er stiv og ikke kan beveges. Et symptom er flatt bakhode og avrevet hår. Vår hadde kiss og er nå bra etter behandling. Vi kom til behandling etter tips her inne, derfor tips om linken, det er ikke for å skremme altså:-)

Har de kiss blir de bra etter behandling, vår hadde skevt hode som nå har rettet seg. Er det bare favorittside og lite mageleie vil hodet også rette seg ut:-)

Skrevet

vår hadde skevt hode til han var godt over 5mnd, helt fin nå:-)

Skrevet

Hei prinsen min sov så mye de første 3 mnd at han ble litt flat, fysioterapeueten anbefalt meg å bruke ei tynn pute under hodet.

Skrevet

Tusen takk for tips.. Skal sjekke det ut. Ja er enig at jeg kunne fått litt råd på hs. Ikke lett å bare "ta tak i ting" en ikke har noe erfaring med..Blir letta når jeg hører det har ordna seg for dere andre her inne... Kjempekjekk side.. Har ikke vært her før.. Masse snille jenter med gode tips og masse erfaring.. Er selv helt grønn... :)

Skrevet

Vil veldig annbefale deg å ringe en manuell terapaut eller se på den kiss nettsiden.. Jenta mi var skeiv og flat i bakhodet, men etter noen behandlinger hos manuell terapaut ble hun mye bedre. Er ikke skeiv lengre i det hele tatt. Flat er hun, men kanskje det blir bedre etterhvert,

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...