Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Jeg og sambo har tenkt å ha hver vår venninne/venn som forlovere. Må vi da invitere deres samboere til middag? Vi kjenner dem ikke så godt som vennepar, mere som han er kompis til min samboer og hun er barndomsvenninna mi, men vi har jo vært sammen med dem som par før. Forøvrig blir alle andre venner bedt på kaffe og familie til middag. Synes derfor det blir litt "feil" at disse to samboerene skal komme på middag. Jeg har jo mange nærmere venninner som "kun" blir bedt på kaffe og syns det blir litt rart at dama til sambos forlover kommer på middag siden jeg bare kjenner henne "litt". Blir det dumt å bare be disse to på kaffe? (litt kronglete forklaring, men håper dere forsto)!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Jeg ville synes det hadde vært veldig rart om ikke forloveres samboere ble invitert til middagen... Men det må dere jo bestemme selv...
#Troika# Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Tror nok kanskje dere får reaksjoner da, og kanskje skuffede forlovere?? Kan dere ikke treffes som par da, noen ganger før bryllupet? Bli litt bedre kjent...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Jo, vi kan jo det...men tenker bare på at vi har jo venner som er mye nærmere som ikke blir bedt på middag, og da får vi vel reaksjoner fra dem!? Skal forresten samboere til forloverne sitte side om side? Uff..er så vanskelig, kanskje vi bare må velge forlovere innen familien da...
hund&barn@fullrulle Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Jeg hadde helt klart bedt samboerene... I mitt bryllup er alle bedt med samboere og ei har jeg ikke mødt, ei møtt en gang osv.
Vannmann35 Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Forlovernes samboere må få være med - det er en selvfølge spør du meg. Man velger jo forlovere ut i fra gammelt vennskap, men også for å vise at man ønsker å fortsette dette - da vil man jo naturlig nok også ha kontakt med deres tilkommende i fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Ja,er ikke det en selvfølge. Hadde blitt veldig skuffet om jeg måtte blitt hjemme når min sambo var forlover for sin venn.
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Det er nok mest normalt å be med følge når de skal komme uansett...ville følt det rart om mannen min skulle komme til middag og jeg noen timer senere. Det at dere har nærmere venner har jo ikke noe med sambo til en forlover å gjøre, det er bare vanlig høflighet å be med følge,sånn jeg ser det. Det er også vanlig å plassere forloverne ved siden av hverandre...som bordkavaler.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 Jeg anser det som uhøflig om forlovernes "bedre halvdeler" ikke blir invitert til middagen. Til ett bryllup skal paret som en helhet inviteres, om dere har mindre kontakt med den ene parten spiller ingen trille. Om du inviterer kun den ene parten til middag, sier du rett ut at den andre parten ikke er velkommen... Jeg regner med det ikke er din mening. Svaret på spørsmålet ditt er: ja, det blir alt for dumt å "bare" invitere dem til kaffen. Uhøflig spør du meg..
♥Snulder Skrevet 2. juni 2007 #10 Skrevet 2. juni 2007 Jeg ville invitert forloveres samboere uannsett. Det er en selvfølge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå