Fia tobarnsmor Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Når kan man sette igang igjen? Har hørt etter 6 ukers- kontrollen, men det må da være noe man kan gjøre før dette? Forstår jo at man kan gå tur og sånn, men jeg vil sette igang med mage, rumpe, lår!!!!! :-)
Lillegutt ble junibarn Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 det eneste jeg har hørt,er at man ikke skal ta "vanlig"sit-ups.den magemusklene på sidene å omegn.:-)har jo aldri født før,så kan jo hende at man ikke er i stand til og trene vanlig før etter 6 uker.vet ikke helt..
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Har akkurat kjøpt en sånn trim video for de som akkurat har født jeg. Skal vist være fin og så sier de vist hva man kan gjøre når etter fødsel.. Er 5 og 10 min program... så kan man jo begynne med det de første ukene og med tur gåing... finner den på bokkilden.com under helse og trening, kosta 179,-
Fia tobarnsmor Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2007 ChriVil- husker du hva den videoen heter? Klarer ikke å finne den inne på nettsiden...
AnnCoglillepinky=) Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Tenkte jeg skulle prøve sånn sirkeltrening jeg. Det skal vist være ganske skånsomt. Trener hele kroppen, og det er vist en slik motstand i de maskinene at man kunn tar i så har man føler for. Men tror nok ikke jeg kommer til å stresse med å komme i gang...hihi
Fire småtroll Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Tror det viktigste er å lytte til kroppen sin jeg, veldig forskjellig hvordan en føler seg etter fødsel.. Nå er det 9 dager siden jeg fødte og jeg merker godt at jeg blir sliten bare av å gå en tur, men tenkte jeg skulle øke lengde og tempo på turene ettersom jeg orker det. Etter forrige fødsel tok jeg i litt for mye litt for tidlig, og blødningene tok seg opp samtidig som jeg fikk vondt i bekkenet. Da sa legen jeg måtte ta det mer med ro så såret i livmora fikk tid til å gro.. Begynn litt pent og øk tempoet etterhvert, men ikke ha for høye forhåpninger til deg selv, det er mye som skjer i kroppen både psykisk (hormonelt) og fysisk etter fødselen. Plutselig føler en seg helt utslitt og tappet for krefter, for i neste øyeblikk være full av humør og energi. PS! S.A.T.S og andre trenings-sentere vil ikke ha oss der før etter 6 uker, men mor-barn trening i sal der er virkelig å anbefale. Lykke til alle sammen!
Raych Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Jeg startet dagen etetrfødselen jeg (hadde KS). Fikk øvelser på barsel som både gikk på mage, rumpe og lår. (Den fødselslegen jeg hadde var veldig opptatt av dette med å komme i form igjen etter en fødsel, og hadde forsket masse på dettei samarbeid med norske idrettsutøvere som forståelig nok vil raskt tilbake i form). Det var et lite "program" på ca 8-10 min. Fungerte veldig bra det. Etterhvert ble det jo supplert med vanlig trening og hardere trening selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå