Gå til innhold

Hovne bein!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj...har blitt et kjempeprobloem for meg... :( drikker uhorvelige mengder med vann,spiser sunt..(prøver å holde meg vekke fra så ektreme mengder med salt) og beveger meg mye..men...jobber til daglig som frisør og er nå i uke 22.. tidligere brukte jeg støttestrømper..nå funker de en stund men...de går jo bare opp til kneet_!!ender jo med at jeg ikke klarer å bøye det skikkelig pga hevelse og ubehag...forslag noen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke veldig peiling på dette, men mener annen på forumet 2.trimester, snakket om at det fantes strømer som også gikk til oppå låret. dersom det kunne hjelpe?

Skrevet

Støttestrømper er nok tingen. Men skikkelige strømper skal ikke klemme ved kneet normalt? Kompresjonen i strømpene sitter i ankelen og avtar mer og mer oppover leggen... Men det finnes jo også lårstrømper (altså stay-ups) og strømpebukser for gravide med kompresjon som er veldig bra. Jobst heter de jeg tenker på og de selges på apoteket.

Viktig å drikke mye og ha bena høyt så ofte en kan...

Skrevet

Neida..klemmer ikke...men hevelsen fortsetter der strømpene slutter.. :(

Skrevet

da er nok stay-ups tingen for deg... eller strømpebukser.. sjekk jobst støttestrømper på apoteket :)

Skrevet

Jeg vil, som Anonym, få anbefale Jobst som går opp til låret. Jeg startet med slike for et par uker siden, og det fungerer utmerket! (Jeg er i min 23. uke nå.) Strømpene er litt vanskelige å få på de første gangene, men man får raskt til teknikken.

Visstnok er dette kompresjonsstrømper, ikke støttestrømper. Jeg tror forskjellen i all hovedsak består i at man med kompresjonsstrømper får strømper som er tilpasset dine ankler, legger og lår. (Se http://www.medicus-plesner.no/default.asp?V_ITEM_ID=484 for mer informasjon)

Det anbefales å ta strømpene på før man står opp, men jeg foretrekker å dusje først. ;) Jeg tror litt av poenget uansett er å få på strømpene så fort som mulig om morgenen, og så ha dem på omtrent helt til man legger seg.

Mine Jobst var ikke billige. Tror de kostet rundt 800 kroner. Men de er utrolig behagelige. Jeg har faktisk endt opp med å kjøpe meg _tre_ par, slik at jeg har litt å bytte på, og har både i beige og i sort. De ER verd pengene!

Skrevet

oi!! thanks...nå ble jeg mye klokere...var hos legen og idag..rutinesjekk...som anbefalte det samme...men gutt så dyre da??..hm...får vel hive meg rundt å prøve da.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...