Gå til innhold

gutt 4mnd vil kun roe seg med mamma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hjelp! pappaen fortviler og mamma trenger en pause!! er det ikke litt tidlig får å¨få slike preferanser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er en helt naturlig "preferanse" når de er så små...

Skrevet

Hei...Har det på samme måten med min gutt som er snart 4 mnd.. Det har blitt litt bedre med faren, men andre kan ikke holde han uten at det blir grin.. Er fortvilet og sliten. Håper noen kan gi noen tips og råd. Hører alle sier at det er tidlig.

Skrevet

Mamma vet som regel best hva småen liker, hvilke bevegelser som roer han. I tillegg så er han mast vant med mammas bevegelser og lukt, noe som roer den lille.

Så da er det vel ikke så rart at mamma er best...;)

Om pappaen hadde vært med babyen like mye som mamma så hadde nok pappaen og vært like god trøst og trygghet..

Skrevet

Føler så med deg, hadde det sånn her også. Ville ikke til pappaen i det hele tatt, hylte som en gris så fort jeg snudde ryggen til.

Fikk masse gode råd om å la han være mer bare sammen med pappaen osv, men da hylte han til jeg kom tilbake igjen.

Nå er han 7 mnd., og det har gått over, helt plutselig. Så dere får enten prøve det som prøves kan, eller smøre dere med tålmodighet:)

Skrevet

Blir beroliget når jeg hører det går over.. Får håpe det ikke varer så lenge. Men hvordan var han med andre f.eks besteforeldre og venninner?? Var det ok??

Skrevet

Hei... Har samme problemet selv.. Lurer på om jeg skal fortsette og la henne være hos andre eller om hun bare blir reddere da??...Noen som har gjort noen tiltak i samme situasjon som har hjulpet???

Skrevet

hei vet ikke om det er noen hjelp i dette, men dere kan jo prøve. Jenta mi har som regel ikke vært redd andre. men det var en liten periode hun begynte og sutre når jeg sendte henne vidre til andre. Jeg var redd for at hun skulle bli slik at hun bare ville være hos meg så jeg tok henne ikke tilbake, men prata til ho mens noen andre fortsatt holdt ho. prata og fikk ho til å smile i stedet slik at det ble koselig å sitte der. etter hvert som ho roa seg gikk jeg i ett annet rom, og kom til bake prata litt og gikk. Liksom lære henne at jeg fortsatt er her og kommer tilbake..... jenta mi har heldigvis ikke noe imot å sitte hos andre eller bli passa av andre....

lykke til uansett :-)

Skrevet

Slik hadde vi det i over én mnd, og enda tidligere enn dere! Nemlig i perioden fra 2 til 3,5 mnd! Selv lot jeg andre ta han, selv om jeg visste det ble et rabalder uten like. Lot de prøve å roe han, selv om jeg visste det ikke nytta. Endte med at jeg måtte ta han, og da ble det stilt.

Vet ikke om det var den metoden som funka, eller om han bare "vokste" det av seg igjen (at det var en periode han måtte gjennom), men den siste mnd har vært en drøm!! Alle kan holde han, og han bare gliser og ler hele tiden, frem til han blir trøtt.

Jeg tror det bare er perioder de går gjennom, som kommer og går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...