Maren-mi Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har hørt at min jordmor si at man ikke skal ligge på ryggen, fordi det kan stenge for viktig blodtilførsel for meg og babyen. kroppen reagerer med å bli kvalm hvis vi ligger for lenge på ryggen. Jeg har fått en skrekk not dette, og unngår dette til alle tider. (overbekymra ^^,) Men har også lurt på hvordan man skal gjøre det under sex, hvilke stillinger velger dere ? Hva er messt behagelig nå som magen er god og rund..... ?
❤lille stjerne❤ Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Det er ikke farlig å ligge på ryggen litt av gangen, og det er mest når man begynner å bli stor og tung at det kan stenge blodtilførselen. Som du nevner vil man nok føle at det blir ubehagelig og dermed snu seg. Jeg prøver å legge meg på siden når jeg skal sove, men ofte våkner jeg opp på ryggen. Kan jo ikke vite hva jeg gjør når jeg sover, men jeg regner med at det går bra.
line_n & sara Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 jeg leste på en dansk side, at av en eller annen grunn, så er det visst bra å ligge på den venstre siden.. aner ikke hvorfor! (det er jo en grei samleiestilling når magen er stor, også!) har også hørt om høygravide som blir veldig kvalm av å ligge på rygg, siden babisen presser på div steder! er ikke høygravid ennå, så kan ikke svare for min egen del! men jeg tror ikke du bør stresse og bekymre deg for mye ang liggestilling! og forresten, når du har sex, tror jeg du trygt kan ligge på rygg!
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Jeg ligger mest på ryggen jeg(både under sex og når jeg sover), men det hender jeg får litt vondt i bekkenet og rygg av det så da veksler jeg på å ligge på siden. Når det gjelder sex så er i allefall "doggystyle" et fint alternativ for oss, da slipper magen i tillegg å være i veien;)
Sommerfugl78 Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Jeg blir stiv og vond i korsryggen om morgenen om jeg sover på ryggen hele natta. Men nå har jeg funnet ut at det er godt å ligge på rygg med en hodepute som jeg legger under på ene siden, langs med hele ryggraden og ut til ene siden
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Jeg klarer ikke å ligge på ryggen, verken under samleie eller når jeg skal sove. Har ikke hørt at dette skal være farlig ( lært noe nytt i dag da),og blir ikke kvalm heller, men jeg får ikke puste og har følelse å bli kvelt, så jeg ligger og sover bare på siden. Venstre, fordi det er mest behagelig for meg. Når det gjelder sex så fant vi ut at der er best for oss begge når jeg ligger på side. Får så vondt i ryggen og bekkenet om mannen er bak meg, og så får jeg aldri orgasme på denne måte. Er nå 22 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Er fra 3 trimester,jeg har en uke igjen... er bare en liten tur på besøk på 2 trimester. Måtte bare svare her:) når du blir så stor at ryggen er vond.. Så ligger du akkurat sånn du må ligge for å slippe smertene hehe.. Jeg ligger på siden jeg da, fordi det er mest behagelig.. Sex stillinger bakfra..
Tulletutta Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Det at du ikkje skal ligge på ryggen kommer av vena cava syndrom du kutter av blodtilførsenn ved at livmora ligger press over ein blodåre. du vil bli svimmel før du besvimer mest sannsynlig. men å ligge flatt på ryggen på gulvet f.eks er ikkje bra for deg ,men å ligge i senga er ikkje så farlig då den bøyer seg etter kroppen føler du ubehag så bør du legge ei lita pute under rumpa for å få litt ugjevnhet.
kkbf Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 hei hei. Jeg sover ofte på magen, er vel kanskje ikke så lut det heller? Legger meg på siden når jeg skal sove, men våkner ofte opp på magen.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #10 Skrevet 2. juni 2007 Du vil nok flytte deg over på siden eller ryggen før noe farlig skjer.Og det skal litt til før noe skjer, babyen er godt polstra inni der
spirenr 2 er gutt! Skrevet 2. juni 2007 #11 Skrevet 2. juni 2007 Hvis du ikke blir kvalm eller uvel av et eller annet slag ved å ligge på ryggen - er det ingen grunn til bekymring tenker jeg. Dessuten tror jeg problemet er størst når du er høygravid. Jeg har aldri ligget på ryggen - elsker å sove på magen. Det går ikke nå - sover best på venstre side. Jeg er ikke så veldig stor så magen er ikke i veien når vi har sex - enda
white lady Skrevet 2. juni 2007 #12 Skrevet 2. juni 2007 Ja jeg ligger på ryggen og jeg ligger på magen og jeg står med hodet i senga og....eh nei den siste var vel litt drøy:) Jeg regner med at kroppen sier ifra, jeg. Hvis ikke så gjør babyen det, med kraftige "fraspark"! Han får da tåle litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå