Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

stemmer det at man nå kan søke bostøtte hver mnd? håper det, foreldrepengene mine gikk ut 5 mai, og de regner økonomien 1 mai. typisk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg ikke hørt noe om nei... Hvor har du hørt det hen?

Skrevet

Nå har du vel skumlest reglene... hehe...

Det er BOSITUASJONEN den 1.mai som teller, altså hvor du bor, og hva du betaler hver mnd. Du må ha bodd på den adressen 1.mai altså. Har ingenting med hva du får av penger sånn over natten, det regnes over tid. Og de vil i utgangspunktet se på inntekter fra fjorårets likning i forhold til boutgifter den 1.mai. (Kan også se på månedlige inntekter i år hvis de er lavere enn i fjor da)

NB! Kan bare søke 10.juni, ikke hver mnd, men hver 4.mnd... UTBETALING derimot er blitt hver mnd, ikke hver 4.mnd som det var før..

Håper du ikke skumleser svaret mitt også da :)

Skrevet

Jeg var i kontakt med bostøttekontoret, som kunne opplyse at fra høsten av, mest sannsynlig oktober, kan man søke bøstøtte hver måned.

Skrevet

ja, det visste jeg fra før.. hørte bare fra ei i barselgruppa mi at man nå kunne søke hver mnd, og måtte spørre om det var sånn. var på kommunen og hun jeg pratet med der sa at jeg mest sannsynelig ikke fikk, siden jeg mottok foreldrepenger den 1 mai, selv om de gikk ut fire dager etter. prøver likevel.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...