Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart søke om sykehusplass, og lurer på hvilke erfaringer dere har gjort om Ullevål og Rikshospitalet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født 2 barn på riksen, en i 04 og en i 06. Kjempefornøyd begge gangene. Jordmor tok seg god tid til oss og vi fikk den hjelp vi trengte under fødselen. Store og fine fødestuer. På barsel er personalen kjempeflinke og søte. Du får all hjelp du trenger uten å føle deg "dum" (de var nødt å vise meg hvordan man skiftet bleie...). Hadde komplikasjoner ettter fødsel nr 2, fikk god oppfølning, og fikk stanne på barsel i enerom så lenge jeg selv ønsket.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hihi...spurte det samme her i januar!:P

Men da stod valget mitt mellom Riksen og ABC på Ullevål, for jeg blir litt skremt av hvor mange som føder på den vanlige fødeavdelingen på Ullevål, redd for å ikke bli tatt på alvor. (Hadde en rask fødsel sist gang...fødte da i Skien). Men jeg har ingen erfaringer med ting, men valgte Riksen til slutt, og håper jeg får det bra der.

I hvilken uke er du i forresten?

Skrevet

Har hørt andre diskutere dette, og da sies det at Riksen er roligere, tryggere osv, mens Ullevål er mer effektiv fødemaskin, hadetbraogværsågodnestefødende;)

Skrevet

Jeg er bare 5 uker på vei, så jeg vet at jeg er veldig tidlig ute med å spørre, men jeg vet også at en bør være ganske tidlig ute med å søke, ihvertfall til Riksen. Jeg heller ganske mye mot Riksen egentlig. Svigerinnen min søkte litt sent, (i uke 12) og fikk ikke plass i Oslo i det hele tatt. De må til Ahus.

Jeg har nemlig lest en del dårlige ting om Ullevål, så mye bra om Riksen, så det blir nok til at jeg søker der.

Skrevet

har født et barn på gamle rikshospitalet for 7 år siden, og så ett på Ullevål nå i februar. Var fornøyd begge steder, men fikk bedre oppfølging på barselavdelingen på Rikshospitalet. På Ullevål måtte jeg klare meg selv (hotellet)- det KAN ha noe å gjøre med at jeg var andregangsfødende nå.

Skrevet

Riksen er fantastisk =0) Skal føde nr 2 der også de er bare så kos alle sammen.

Skrevet

Jag födde på riksen och tyckte det var bra. När jag sökte plats hade jag inget norskt personnummer, jordmoren som jag gick hos sa att rikshospitalet tar sig av utlänningar så jag sökte dit och fick plats. Jag har också hört att de inte tar in fler än de klarar av så du riskerar inte att bli avvisad på grund av platsbrist.

Fick god uppföljning på barsel, ingen fråga var för dum :)

Lycka till!

Skrevet

Jeg har bare født på Ullevål, men var veldig fornøyd til tross for veldig komplisert svangerskap og barsel. Det eneste jeg var misfornøyd med var maten. Ellers kjenner jeg ei som hadde en grusom fødselsopplevelse og elendig barselopphold, det var på Riksen. Hun valgte Ullevål neste gang og var mye mer fornøyd. Men jeg kjenner også ei som var svært fornøyd med Riksen, så egentlig tror jeg man kan være heldig eller uheldig begge steder. Jeg kommer i hvert fall til å velge Ullevål neste gang også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...