Gå til innhold

hvilket bleie merke er best??

Anbefalte innlegg

Skrevet

pampers eller libero?hva tror du?erfaring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste en test i VG for en god stund tilbake (var det før jul eller i jula da tro???) og da mener jeg Libero vant, så jeg har egentlig bestemt meg for å bruke Libero... Men er førstegangs, så jeg har i grunnen ikke peiling...;) Har iallfall ingen erfaringer å dele enda;)

Skrevet

jeg har også tenkt og bruke libero.vi bruker det på jobben min også.

Skrevet

Det er nok litt invidiuelt.....på mi 1 bytta jeg merke hele tiden, hvis hun ble litt rød, bytta jeg merke, da ble hun som regel god, og hvis hun ble rød igjen, bytta jeg tilbake.....funka som bare det ;)

Holder meg ikke til kun èt merke....men bare libero og pampers da...

Skrevet

Tror dette er forskjellig fra barn til barn.

I barnehagen hvor jeg jobber er det ørten forskjellige merker som blir brukt. Alt fra billigbleier til libero og pampers.

Det er veldig sjelden vi har lekasje, og da skyldes det ofte fedre som har satt bleia skevt/skejft/skeivt (ble plutselig usikker på hvordan man staver det) på om morningen (hehe), så prøv deg frem litt... :)

Skrevet

Har klippet dette fra en annen anbefaling her inne:

Pampers er best på:

-New baby (gul pakke)

-Active fit (lilla pakke)

Helt topp på å holde løs avføring inne i bleia.

Også er de tynne og behagelig for babyen.

Pampers er dårlig på:

-Easy up/up and go (rød pakke)

Libero er best på:

-Up and go (fra 5 mnd ca)

Libero er dårlig på:

-De vanlige bleiene deres.

De er så tjukke og klumpete.

Skrevet

Vi prøvde libero og pampers, guttungen hadde en tendens til å være fuktig i stumpen etter pampersbleiene så vi kjørte og kjører på med libero.....

Skrevet

Vår erfaring er at Libero er klart best som babybleier (ingen lekkasjer eller sår stump, opplevde alltid det motsatte med Pampers) men senere gikk vi over til Pampers i Up&Go- type bleier, fordi de er mye behageligere rundt magen og lårene.

Skrevet

Hehe, akkurat ja - det er jo nesten motsatt av den anbefalingen jeg fikk ;-) Er vel som med oss voksne - at det er veldig individuelt! Gjelder vel bare å prøve seg frem...

Skrevet

Jeg har fölt at pampers var for smale og at de lettere lakk pga det. Men nå var datteren min ganske lubben som baby. Var kjempe fornöyd med libero!

Skrevet

jeg sverger til lidl bleiene. da min jente var liten fikk hun kjøttsår på rompa av både pampers og libero prøvde det billige fra lidl og bruker det enda.og sårene ble borte. det er det beste merket jeg har vært borti.

Skrevet

Vi brukte Libero da hun var liten. Gikk etterhvert over til Pampers. På Rema selger de dobbel-pakninger med Pampers for 70-80 kroner, så de er billigere enn Libero.

Active Fit fra Pampers er kjempebra, de er mye tynnere enn Libero sine bleier og har en "strikk" rundt magen slik at de ikke blir for stramme og det ikke blir lekkasjer.

Skrevet

Helt enig med deg, erykah. :)

Skrevet

Bruker både Libero (up&go - liker ikke de vanlige bleiene til Libero - de er så stive og løse på), Pampers Active Fit (de er supre pga elastikken på sidene ) og har et par ganger kjøpt Coop sine - syns de er mye lik Libero sine, men mye billigere.

Skrevet

Absolutt enig med deg Erykah *fødeklar*!

Skrevet

Libero er helt klart best. Vi bruker dem på barneavd. jeg jobber. Og min erfaring er at de gir minst utslett og fukt, og er den beste papirbleien uten lotion og annet tøv som kan gi utslett.

Som mamma til en guttebaby foretrakk jeg også libero. Har prøvd mange forskjellige typer, men dette merket skiller seg helt klart ut! Så det blir nok libero denne gangen og, uten tvil!

Gjest Når Kommer Egentlig LynVingen?
Skrevet

Selv bytter jeg på merkene ettersom det passer meg, synes libero i små str er helt greie, men med mye løs avføring eller mengder av tiss på en gang, synes jeg de absorberer litt dårligere enn pampers "New Baby" serien. Etter sistemann har jeg stående igjen både pampers og libero pakker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...