Gjest Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Poden er bare 8 mnd, men jeg begynte å tenke litt. Hva galt skjer hvis jeg gir 12 mnd mat til en 9-10 mnd baby? (kommer jeg i mammahelvete, der andre mammaer ser foraktlig på meg, peker og ler hånlig???)
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 jeg tror ikke paa mammahelvete jeg.. det sparer meg for mye kvaler , he he du maa veL bare proeve deg frem. det er vel helst konsistensen som forandrer seg fra alder til alder. min lille jente spydde naar jeg proevde aa gi henne middagsglass for 8 maaneder i gaar. Hun er bare 2 uker under 8 maaneder og jeg trodde ikke det var saa stor forskjell. proev deg frem.. det er din unge og du trenger jo ikke gjoere det foran moedreklubben
*bolla pinnsvin* Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har gitt 12 mnd-glass fra poden var ca 9 mnd. Har ikke hatt et eneste problem. Nå skal det sies at ungen er altetende, da ;o)
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 I såfall er jeg på tur lukt mammah... Vi har begynt å gi vår knert 12mnd grøt, han blir 9 mnd på lørdag. Spurte hs om dette, hun sa den eneste forskjellen var at det var mer energi i 12mnd-grøten (det kan en jo jammen lese seg til også) og at det kan være mer tyggemotstand. Energien trenger han absolutt, for her er det bånn gass hele dagen! Foreløpig har vi bare prøvd müsligrøt fra Nestlè, er ingen biter av betydning der, bare litt grovere mel, liksom.
Babyfacepsycho Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Er det ikke tillsatt salt i 1 års glassene? Hvis det er det så hadde jeg ikke gitt det før barnet var 1 år. Dem skal jo ikke ha salt. =)
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 F.. åsså, for skrivefeil! Er vel på tiden jeg lusker meg en tur på jobb og frisker opp rettskrivinga mi litt.. He, he. Rettelse, nye feil følger... - Jeg er da på tur lukt TIL mammah.. - Og, sannelig, jeg sier dere, jeg husker jammen ikke om det heter foreløbig eller foreløpig. ;P
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Jeg gjorde også dette (hehe, men frykten for mammahelvete gjorde at jeg spurte helsesøster først ;-) ) og det var ikke noe problem. Det jeg fikk beskjed om var at dersom barnet hadde et høyt aktivitetsnivå (noe min hadde/har, takkskaldup*****megha ;-) ) så var det ikke noe problem å gå over til den andre aldersgruppen. Forskjellen er at det er mer næring og større biter i maten. Men min har alltid vært altendene da..
Babyfacepsycho Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Ser det er noen av dere som har spurt helsesøster om dette. Men da kan jo nesten ikke helsesøsteren deres ha tenkt på at det er salt i dem glassene.? Barn skal jo ikke ha salt før dem er fyllt 1 år. Husk på det og ta det med i tankene deres før dere bestemmer om dere vil eller ikke vil gi barna deres 1 års glass før dem er 1 år. =)
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 Er salt (natrium) i glassene for 8 mnd også. Så jo, jeg tror helsesøsteren har tenkt på dette. Og alt med måte selvsagt :-)
Babyfacepsycho Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 hvilke 8 mnds glass er det salt i? Nestle har hvertfall ikke salt i sine 8 mnds glass. =) Dem har ikke salt under 1 år. =)
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #11 Skrevet 31. mai 2007 Småfolk sine er det salt i, og i mange av de andre produsentene sine også men der "forkles" det under natrium.. Har dessverre (eller egentlig ikke dessverre, de smaker jo ekkelt, Nestle glass i huset ellers kunne jeg sjekket ;-) ) Småfolk er jo norskprodusert og Norge har jo utrolig strenge krav til tilsetninger i barnemat så jeg velger i allefall å tro at det er trygt :-)
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #12 Skrevet 31. mai 2007 Sakser dette fra Nestle sin hjemmeside Mat med enda større biter, større variasjon og mer smak. For større barn som allerede har blitt mer aktive. Begynn når barnet reiser seg og er på vei til å lære seg å gå, vanligvis rundt ettårsalderen. Min var på god vei til å være "alenegående" ved 10 mnd alder. Nestle opererer også med "ca" alder.
Babyfacepsycho Skrevet 31. mai 2007 #13 Skrevet 31. mai 2007 Greit at du velger og tro at det er tryggt. Alle gjør selvfølgelig som dem selv vil. =) Men jeg ville bare opplyse om det for dem som kanske ikke har tenkt på det. For barna skal tross allt ikke ha salt før et år. Og det kan jo faktiskt være sånn at det var noen som ikke hadde tenkt på det, og da er det bra for dem og hvertfall få vite det. =) Men som sagt. Alle gjør som dem vil. =)
*bolla pinnsvin* Skrevet 31. mai 2007 #14 Skrevet 31. mai 2007 Hvorfor har du smilefjes etter hver enesten setning, Marie_85? Det er jo tydelig at du mener at de som gir ettårsglass til unger som ikke er ett år er dumme. Du terper og terper på det gjennom hele innlegget. Bedre å være ærlig med hva man synes mener jeg - uten smilefjes.
Babyfacepsycho Skrevet 31. mai 2007 #15 Skrevet 31. mai 2007 Ok. Så det er fel av meg og prøve på og si ting på en ordentlig måte da? Jeg har jo skrevet at det er opp til hver og en hva dem vil gjøre. Men ja jeg oppfordrer folk til og hvertfall tenke på det med salt for dem gir barna 1 års glass så tidlig. Er vel ikke noe fel på det jeg har skrevet her? Men hvis jeg har gitt intrykk for at de som gjør det er dumme så ber jeg om unnskyldning. For det mente jeg da hvertfall ikke. =)
*bolla pinnsvin* Skrevet 31. mai 2007 #16 Skrevet 31. mai 2007 Greit, jeg tar den. Litt amper, kanskje. Sorry - med smilefjes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå