Gå til innhold

Hvor mye holder/bærer dere babyen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lar han sitte litt i vippestol, leke med babygymmen eller så ligger han i vognbagen. Men jeg bærer han ikke rundt omkring til enhver tid.

Hvis han gråter pga trøtthet tar jeg han opp (omsider), men det er ikke lenge av gangen....

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bærer han kun når vi skal skifte bleie, trøste,kose, hvis vi skal noen plass, og legge han. Han er 10 mnd da...:):)

Skrevet

Gjør omtrent det samme som deg. Lar henne gråte litt, tar ikke opp med engang hun begynner å sutre. legger henne ned igjen når hun har roet seg.

HUn er veldig sosial. HUn kan ligge/sitte lenge og leke, men hvis hun ikke ser meg rundt seg, begynner hun å sutre. Men hvis hun ser meg, rydde eller ordne, eller lage mat el. hv asom helst, bare hun ser meg, er hun fornøyd.

Skrevet

Jeg bærer mye i sele inne (hjemme). Kroppskontakt er bra og han stortrives veldig. Gutten min er 6 mnd. Har gjort det hele veien. Han er verdens roligste gutt. Kan selvfølgelig ligge på teppe, i lekegrinda osv. også...men jeg legger vekt på masse kropskontakt og nærhet.

Skrevet

Alltid minst mulig! Han er så tung synes jeg :) Løfter han opp å setter han på fanget for å kose og leke litt + bærer han litt for å se på bilder, planter osv, men ellers prøver heller jeg å være på gulvet sammen med han, 8 mnd

Skrevet

Jeg prøver å la henne (5 mnd) ligge ganske mye, da det er viktig for den motoriske utviklingen, ligger helst på ryggen da (ikke glad i å ligge på magen, men må ligge på magen også flere ganger om dagen). Bærer når hun er lei ev har vondt i magen, når vi skal kose / ha en rolig stund, eller går og ser oss rundt omkring og snakker om det vi ser på.

Skrevet

Bærer han MYE!! Han har kolikk så de få pausene jeg får når han ligger en halvtime på babygymmen eller sover er helt himmelske!!! :)

Skrevet

Leste akkurat en artikkel at å bære barn er bra for trygghet, tillit m.v..til og med språkutviklingen...så her bærer vi;o)

Skrevet

bæring skal være bra for barnet har stort behov for kroppskontakt..bærer her og!

Skrevet

Jeg har alltid bært mye også, fordi kropskontakt er viktig, men også fordi jeg liker det:) Eller jeg sitter i sofaen med han oppå meg, enten med ansiktet hans mot meg eller fra meg.(han ligger opp over magen og brystet mitt).

Skrevet

Så lite som mulig, samtidig som de får masse kos. Men de er så rolige og fornøyde atte

Skrevet

Masse! :o) Sånn at jeg er lemster i armene for tiden, hehe. han er 4,5mnd.

Skrevet

Jeg har holdt/bært alle babyene mine en stor del av tiden det første halvåret. Først etter 6-7 mnd begynte det å bli kjekkere for dem å være en del på golvet.

Har de hørt om at i visse kulturer så skal ikke babyen røre bakken før de fyller et halvt år? Og da holder familien en slik "ground-touching ceremony". Vel, noe slikt kunne sikkert vi også ha feiret!

Jeg ser at barna mine har vært usedvanlig fornøyde og blide babyer, og jeg tror at mye fysisk nærhet har mye å si for deres trivsel.

Skrevet

Bærer ganske mye, noen ganger på lange turer ute i sjal, og en del innendørs med meitai. Iallefall på husarbeidsdagene hvor vi kjører med støvesuger og rydder. Lillegutt elsker å dingle på ryggen i meitai'en. Han er en rolig baby som også kan kose seg på gulvet, har ikke blitt synlig "bortskjemt" av bæringa.

Skrevet

Eg har nesten ikkje bært jenta mi... Og som mange sier lengre nede, at barn som blir bært blir rolige, får tillit osv, kan ikkje stemme helt, for Serina ha vært kjemperolig hele tiden, og alle som møter oss ute kommenterer på kor rolig Serina er...

Eg bærer Serina når ho e sutrete og trøtt, for da vil ho ikkje annet enn å kose, og når vi skal fra A til B... Ellers ligge ho på gulvet eller i "lekegrinda" si :o) Babygymmen er ikke interessant lengre...

Skrevet

Å, jeg holder og bærer henne dagen lang, jeg. Men hun er bare 7 uker så det er vel kanskje vanlig? Vi prøver å få henne til å ligge på teppe på gulvet men det varer ikke lenge før hun skriker som bare det. Skal få en babybjørn nå, og håper den kan føre til at vi får ryddet litt mer! Har et bæresjal og, men har ikke funnet ut av knytingen enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...