Gå til innhold

Er det greit om jeg "spyr" ut litt her eller???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå holder jeg på å gå på veggene!!!

Har en gutt på snart 4 mnd som KUN griner....Har INGEN anelse hvorfor... Han har hatt kolikk i 3 mnd, skrek og skrek og skrek og skrek og skrek....Når den har gitt seg så er det faen ikke over en gang!

Han sover nå hele natta....fra 23 tiden til 08....for så å få litt pupp og så sover han til 11-12 .

Å etter det begynner helvette....Han skal ha oppmerksomhet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele tiden. Han skal bæres, bysses osv osv osv. Det er kos det altså, men med måte.

Jeg får ikke gjort en ting i huset, ikke vaska klær, ikke rydda, ikke laga middag, INGENTING!

Han sover i korte perioder...sånn 10 min i slengen...

Å sambo er ikke hjemme før 16.30 om dagene å tiden til da er veeeldig laaaang. Å så er det å dra på butikken og så hjem å lage mat...Middagen er vel ferdig i 19 tiden....Jeg har også en datter som jeg ikke har tid til....I dag f.eks. hentet jeg henne litt tidlig barnehagen sånn at vi kunne dra på senteret å kose oss og handle litt.

Men det går jo ikke, han lille SKRIKER jo vette av folk! Griner og griner og griner, så vi måtte bare dra igjen, å middag fikk jeg ikke kjøpt...-- Pluss at sambo skal jobbe overtid i dag da....KOOOOSSEEEEEEEEEEEEELIIIIIIIIIIIIIIG.

Jeg har jo ikke noe liv...Å når kvelden kommer og maten er slukt og ho jenta har sovna...ja da er jeg sååå sliten. Men Jonas er urolig, men sambo tar han da, men da får jeg dårlig samvitighet ovenfor han som har vært på jobb å slitt... Å så kommer han hjem til et rotete hus.

Jeg vil ikke ha det sånn!! Jeg vil ha energi, jeg vil ha en rolig unge sånn som jeg føler at alle i rundt meg har, sånne søte små sovedukker...

=(ble litt rotete dette....

Bare sånn at det er sagt så sover han lille i sengen min fra 08 til 11 tiden-...gjør han ikke det så er han våken da å... Ja jeg vet det er en stygg uvane, men jeg gjør alt for å få det stille...Jeg får "reparere" det når han blir noe gamlere....

Sånn det var deilig å få det ut selv om problemet ikke er løst..

Er det virkelig bare jeg som har det sånn?

Signerer anonym jeg...Skjemmes av meg selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har da ingen grunn til å skjemmes, man kan gå på veggen av urolige barn, og det høres ut som om din er mer enn krevende.

Det virker på meg som om det er noe som plager han. Jeg anbefaler deg en tur til Osteopat. Tror det kan være verdt pengene sine.

Lykke til:)

Skrevet

Hm... Har du prøvd sukkervann til gutten din? Det kan kanskje hjelpe?

Når det er sagt føler jeg virkelig med deg...:/ Jeg syns MIN unge skriker mye, men han skriker bare når han skal ha mat eller når han er overtrøtt.. Ekstra ille er det hvis han er supervåken kl 23.. *festlig*

Håper det ordner seg for deg. (Synd du skriver under med anonym. Hadde jo vært ålreit å hørt mere fra deg sånn underveis/dagene frem i tid da...)

Skrevet

Sukkervann har jeg prøvd x antall ganger.....

Jeg ga han flaske i sted med mme....han drakk over 100ml...Så han var sikkert sulten da siden han nå sover, men jeg har ammet han og tror ikke jeg har lite melk siden jeg får melkespreng hvis ikke jeg ammer regelmessig... Har prøvd mme andre ganger å, men det er ikke alltid det er sult...

Huff og huff...

Vil være anonym, har fulgt med å sett på div debatter og der blir folk hengt ut av ingenting... Huff, vil unngå styr og tull og tøys jeg er blitt litt mere voksen enn som så...

Skrevet

Først av alt, en trøsteklem til deg. Det er ingen grunn til å skjemmes.

Så et lite tips, min har aldri vært noen typisk "gråtebaby", men det var en periode hun sov VELDIG lite på dagen (rundt 4-5 mnd) og det var utrolig slitsomt.. Fikk ikke gjort en damned thing... Hun sov også sånn som din (la seg nok litt før), men fikk litt pupp på morgenen og sov videre. Det som endret alt her var at jeg tok meg selv i nakkeskinnet (men fyttekatta så vanskelig det var) og stod opp med henne når hun våknet første gangen, etter at hun fikk pupp. Da tok vi morgenstell også lekte vi litt etterpå, med det resultatet at når klokken ble 11 så var hun stuptrøtt og sov glatt 2-3 timer ute i vognen sin. Måtte ikke gå med henne eller noen ting, kunne bare legge henne rett ned. Da kunne jeg gjøre alt jeg skulle i huset etc, og samtidig bare ha "meg" tid med lang dusj, kaffekoppen evt en liten lur om jeg følte for det. Er jo godt mulig dette ikke hjelper på din gutt, men hos oss hjalp det i allefall veldig. Min har også hatt tendenser til å være fryktelig urolig når det har vært ting på gang, enten tenner eller at hun har vært i ferd med å lære noe nytt..

Skrevet

Hvis han hadde kollikk så er han kanskje vant til mye kropskontakt, og mye bæring, byssing osv.? I så fall må du kanskje venne sakte av med det.. Du kan kjøpe en mei tai (bære sele) så kan du bære ham og ha hendene fri samtidig?

Skrevet

sender deg en STOR TRØSTEKLEM skjønner at det ikke er lett. men hvis han er veldig glad i å bli båret rundt og roer seg da. ville jeg prøvde en bæresele. enten Meitai eller yamo, ergo eller beco. kan lese mer om de ulike typene inne på tettinntil.com. disse kan du bruke på magen og på ryggen. ikke vanskelig i det hele tatt. kan brukes opp til babyen er så stor at han ikke vil bli bært mer. da kan han få den kroppskontakten han trenger og du får gjort ting i huset eller sammen med storesøster.

er gull her i huse når tulla er sutrete og bare vil sitte på armen og jeg ahr hundre ting å gjøre

Skrevet

Siden du er anonym velger jeg også å være det.

For du skriver at han sover fra 23-11/12 med en eneste mating imellom?! Hvorfor får du ikke gjort noe i huset da? Ligger du også og sover da eller?

Jeg har ikke mulighet til å gjøre husarbeid når min superaktive baby er våken heller. H*n er jo både høyt og lavt og det blir neppe bedre når h*n begynner å gå!

Grininga er selvfølgelig kjipt, håper virkelig det ordner seg for dere. Vil anbefale å sjekke om det kan være feks ørebetennelse eller noe sånt. De små kan ha plager vi ikke ser.

Dersom du ikke tror det er sult, men at det ikke er umulig anbefaler jeg deg å prøve (som du alt har gjort) mme. Dersom det ikke "holder" så prøv med en teskje grøtpulver oppi flaska. Det kan nemlig være at din lille ikke blir mett av bare melk i det heletatt. Selv om det på søvnen virker sånn...

Ønsker deg i allefall lykke til i massevis. Kjipt med gråtende unge.

Skrevet

Velger jeg å IKKE være det skulle det stått da...

Skrevet

Leste litt fort ser jeg, han sover med deg.

Da trekker jeg tilbake, sorry...

Tror kanskje jeg skal ta med meg lille hyl (jepp, min er også sånn, men bare i perioder) og få litt søvn...

Skrevet

Gå til kiropraktor eller manuell terapeut, kanskje babyen har en låsning som plager han. Det er verdt pengene!

Skrevet

Uffda :(

En kjempeklem til deg!!

Ser du har fått råd fra noen lenger oppe om å kjøpe Mei Tai, må bare signere den! Nå har aldri snuppa vært spesielt urolig, men et sjal er virkelig supert å ha! De små blir så rolige av det, og du får gjort det du skal gjøre. Ellers må du bare bite tenna sammen og tenke at det snart blir bedre! Vi vet alle hvor frustrerende det er med skrikende baby, så det er ingenting å skjemmes over!

Enda en klem! :)

Skrevet

Stakkars deg!! Det er kjempeslitsomt når de holder på sånn, han min holdt på sånn akkurat på den alderen, og det gav seg etterhvert.. Han hadde rett og slett bare en jævelperiode.. Han hylte,skrek og bar seg hele tiden, og plutselig på en uke så var det over!? Ikke sikkert at du er like heldig, men jeg prøver å trøste med at det KAN være håp i hengende snøre:)

Enn så lenge - masse trøsteklemmer på vei!

Skrevet

Tussen takk for støtten og rådene=) Setter meget stooor pris på alle svar jeg får.

Jeg TROR kanskje jeg har funnet ut hvorfor han er urolig....eller har skylda for noe av skrikingen i allefall.. Det er rett og slett at jeg er såååå sliten. Vi har kjøpt oss nytt hus og skal flytte. Ikke langt vekk nei. Så styrer med salg av dette og kjøp av det nye.

Datra mi har en annen pappa...han er snill og grei med henne, men det er ting som han kunne ha gjort på en annen måte, men det er en annen historie.

Jeg har nylig fått vite at pappan min har kreft.

Broren til barndomsvenninna mi har tatt livet av seg.

En annen venninne kommer til meg med sine problemer med jobben, psykiskeproblemer har hun å..hun ble voldtatt for noen år siden som hun har fått smell for i dag. (kjekt at venner kommer med sitt til meg, ikke det altså, jeg sier jo ikke det til noe, til dere da...hehe men dere vet jo ikke hvem jeg er så..)

Gamle ting med min x har dukket opp i hodet (pappan til datra) han var langt i fra snill med meg.Men klarer å leve med det.

Å 3 mnd med kolikk....ja...det sliter på.

Så hvis jeg får hvilt meg skikkelig ut, å komme til hektene igjen så blir det vel annet...

Han merker det sikkert...at jeg er lei meg også på andre sine vegne.

Har tenkt og tenkt i dag....tror det rett og slett er det altså:(

Skrevet

*kremt*

Du er ikke så veldig anonym asså, for jeg har skjønt hvem du er...

Uten å si noe mer om det...

Skrevet

Åhh, jeg skjenner meg igjen... Han var litt mindre enn din da...

Men jeg måtte gi litt ekstra utenom puppen, en flaske etter amming 1 eller 2 ganger... Men ville hørt på helsestasjonen, de hjalp meg veldig... Men etter at jeg begynte med litt mere mat, blei han en helt annen unge...

Og gutten min ligger i senga med meg fra 7-8 til 9-10,ser på det som en kose stund mellom oss, ikke noe problem det ;)

Og hvis han gråter mye, så trenger du søvn!

Prøv å evt i en periode legg deg litt med han på dagen, det gjorde jeg, og nå sover han bra!

Men jeg tror også min fikk i seg veldig mye luft når jeg amma, sluker maten og jeg hadde nesten ikke melk, så babymasasje kan jo være noe..

Skrevet

Hei! Vi hadde kolikkbarn, men det ga seg ikke før hun var 4,5 mnd. Trodde det var over rundt 3,5 mnd siden gråtemønsteret endret seg - men det var fortsatt kolikk en mnd til. Uansett: Min (og min første) ble myyyyyyye bedre da vi innførte grøt. Ser jo at du ammer, og da er du kanskje redd for å miste melka om du gir grøt, men det er kanskje verdt et forsøk siden livet ditt er på halv tolv for tida? Jeg synes i hvert fall mammas helse er for viktig til å ofre på ammingens alter, om du skjønner....

Grøt roer ofte magen, og da bør du gi maisgrøt siden risgrøten er tøff for enkelte små mager.

En ting til: Ser du fikk råd om å stå opp på morgenen og aktivisere babyen, og det støtter jeg fullt ut. Vi har ei som må i barnehagen før ni., og derfor har vi stått opp tidlig med babyen - noe som igjen medførte at hun ville ta kvelden i normal tid (19.30). Det er knalltøft å "snu" døgnet i starten, men anbefales! Dessuten får du kanskje inn en lengre formiddagslur.

Og: Ikke ha dårlig samvittighet for pappaen, det er hans barn også og du er kjempesliten. Han gjør jo noe annet hele dagen, og det å bære baby på kvelden er jo med i pappapakka, liksom!

Lykke til, føler veldig med deg. Sett grenser for de rundt deg nå, du skal ikke være container når du selv er så sliten. Du får skjerme deg selv litt for venner med problemer for en stund, så kan du stille opp senere!!!!

Skrevet

Jeg synst det var litt unødvendig av tillab å si at hun vet hvem du er, siden du så tydelig vil være anonym. Bare så det er sagt.

Eller så vil jeg si at det er nok som du sier i det siste innlegget ditt. For de små merker utrolig mye!! Jeg var veldig stressa en periode fordi vi hoildt på å flytte (eller jeg siden mannen min var bortreist på jobb), og å flytte alt man eier å har samtidig som man skal ta seg av en 3 måneders gammel baby blir man stressa av. Og når du har så mye ekstra å tenke på også, så merker den lille det.

Kanskje du skulle vurdert å latt feks bestemor til babyen eller noen passe han noen timer i uken? Slik at du fikk tid til å slappe litt av og samle tankene? De fleste trenger litt tid til slikt av og til.

Lykke til!

Skrevet

Hei igjen dere!

Mamma og pappa kommer over helga å skal hjelpe til litt.

Det ordner seg sikkert. Klarer meg fint, men av og til så renner det over for meg. Blir jo sååå innmari sliten.

Hmmm. man skal nok være god for å finne ut hvem jeg er....

Med dette livet så har man ikke tid til å sitte forann pcskjermen!

Så med andre ord så har jeg brukt veldig lite denne siden og andre sider på nett for den saks skyld.

Men hadde vært gøy å sett hvem du trodde det var!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...