Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille på 18 mnd.. har vært i parken i dag.. dem sa at han hadde fått et skikkelig hoste anfall.. slik at dem trodde han hadde astma eller noe.

Nå ble jeg sikkleig urolig.. og klarer ikke å tenke på noe annet.

Han har akkurat vært dårlig.

Har øreverk og øyekatar. Og legene sier han er frisk og ikk ehar noe på lungene.

Men alle nettene siden han har blitt dårlig.. har han ligget å hostet... nattalang.

Jeg aner ikke hva dette kan være, skal jeg tenke på at det er fordi at han akkurat har vært syk.. og noe henger igjen.

Eller trenger jeg å ta han til legen!?

Klem til alle. og tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring på det området, men det er da alltid bedre å ta de til legen en gang for mye. Uansett om det skulle være astma eller noe annet har han det ikke så greit om han ligger og hoster hele natten?

Ta en tur til legen du, så slipper du hvertfall å lure.

Lykke til!

Skrevet

Det er ikke falsk krupp han har da?

Gutten min har hatt to "astma anfall" da han har vært veldig forkjølet. Da har han hostet og det piper i brystet. Vi har vært på legevakten begge ganger og han har fått inhalasjoner og blitt bra igjen. Han hoster mye om natten da han er forkjølet men ellers ikke. Han er nå snart 2 år og har ikke noen tegn på astma.

Det legen sa til oss ang astma var at man kan begynne misstenke astma hvis barnet har flere lungebetennelser på kort tid, minst tre astma anfall på et år og hvis de hoster om natten (dvs hoster om natten ,uten at de er forkjølet, men er fin på dagene).

Det er sikkert bare noe som henger igjen hos gutten din men du kan jo ringe legen og få en time så ni kan snakke om det. Det er alltid best å oppsøke lege når man er usikker.

Skrevet

Jeg har ringt legen i dag, og fikk time på ettermiddagen... så vi skal få høre om det er noe.

Hørte at lille gut hostet litt i natt. og var helt surklete da han stod opp. Så jeg tok han ikke til parken i dag.. og heller til legen.

Så får vi se..

Jeg tror kanskje også selv at han kanskje har hatt falsk krupp.. Siden.. det ikke er så ille om det er kjølig på rommet hans.

Men jeg er ikke noen lege, bare en beskymret mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...