Gå til innhold

Min fødehistorie :)


dikke

Anbefalte innlegg

Jenten min kom 13 dager på overtid.

Jeg våknet 17.Mai med noe jeg trodde var rier. De fortsatte hele 17.Mai. Men de ble liksom aldri skikkelig sterke eller tette.

Det tok seg opp til kvelden. Og i løpet av natten ble det sterkere, men så ble det pause igjen.

Satte vekkerklokken på. Vi hadde overtidstime på KK kl 0815.

Gikk å la meg på sofaen. Maseriene fortsatte, men var ikke sterkere enn at jeg fikk duppet av litt.

Sto opp igjen kl 5. Da var de økt i styrke, og de kom tettere.

Vi bestemte oss for å reise ned på klinikken i 7-tiden. Dette siden vi ikke viste hvordan det ville være med rush osv. Vi kom inn når kl nærmet seg 8.

 

Da vi kom inn på KK sjekket de åpningen. Bare tre cm. Ble kjempe lei meg. Gråt en skvett. Tror det er grunnen til at de ikke sendte meg hjem igjen :) Vi fikk fødestue og en herlig jordmor.

 

Etter en stund skulle vi prøve akupunktur som smertelindring. De fikk ikke dette til for jeg var vist for hoven i ryggen, så de kom ikke inn der de skulle med nålene.

Jeg hadde meg en runde i badekaret. Det var sinnsykt deilig. Samboeren min dusjet ryggen min, leeeenge. Jeg forsvant inn i min egen verden :))

Plutselig kom jordmor inn å sa jeg måtte opp. Dette fordi hun hadde overset at jeg var så langt på overtid.

Så babyen måtte overvåkes med sånn beltegreier.

Riene ble nå bare sterkere og sterkere. Klokken var nå bllitt ca 10.

Jeg lå en lang stund med overvåkningen.

Ca kl 1045 ble åpningen sjekket igjen. 5cm. Etter jeg var blitt sjekket kom smertene opp på ett helt annet nivå. Så hun har nok nappet i noe der inne.

Jordmor hentet da noen som satt epidural på meg. De holdt på en stund med å sette den. Jeg klarte ikke sitte skikkelig rolig. klokken var nå blitt litt over 11.

Når de var ferdig med å sittte den, la jeg meg ned på siden. Smertene i magen var vekke. men jeg kjente godt trykk på tarmene når riene kom.

Plutselig kjente jeg at smertene ble anderledes igjen. Kjente stikkninger og ett sinnsykt press bak.

Kjente etter om det kunne være babyen. Når neste rie kom var jeg sikker. Babyen var på vei.

Samboeren har fortalt at jeg skrek

- Nå kommer hun, hun står i greiene. (ingen kan si at jeg er ufin i språket, hehe)

 

Nå skjedde det mye samtidig. Jeg skulle rundt på ryggen, jordmor skulle gjøre klart for å ta hun i mot, og kjæresten stakkars skjønte ingenting (første babyen hans)

 

Jeg fikk beskjed om å holde igjen. klarte det en ri til. Så kom jeg meg rundt på ryggen. Nå var det så intenst at jeg ikke viste om jeg hadde ri eller pause.

To lange trykk så var prinsessen ute. kl var nå 1128.

Hun hadde så dårlig tid at hun kom ut i fosterposen.

 

Hun var 4070 gram og 50 cm.

Hun er kjempe snill. Nå har vi bare kost oss de siste to ukene.

Dette var den enkleste fødselen jeg har hatt. Er min tredje.

til de som sier at man blir førstegangsfødende etter 7 år tar feil.

8 år siden jeg fødet sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...