Gå til innhold

symptomer på BL...

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen si meg litt om dette? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er BL forkortelse for?

Skrevet

bekkenløsning :)

Skrevet

Regner med at du mener bekkenløsning. Det er en normal forandring som skjer under svangerskapet fordi bl.a. hormonet relaxin virker på leddbåndene i bekkenet slik at det blir litt "løsere" for å forberede kroppen på fødsel. Det skyldes også at det er økt trykk i bekkenet pga barnet som trykker nedover. Noen får mer plager enn andre og det kan kjennes som smerter i lysken, foran på skambeinet (symfysen), bak i setemuskulatur og korsben, og noen kjenner det baksiden av lårene. Det er typisk smerter som kommer etter litt aktivitet og som lindres noe når man er i ro. Maneg opplever at det er lindrende å ha bena sammen, ligge med pute mellom bena eller bruke varmepakning.

Hvis man er veldig plaget slik at det går utover daglig funksjon kan du få henvisning til fysioterapeut som kan hjelpe deg med tøyninger, massasje og øvelser som kan lindre plagene noe. Hvis du har problemer med gangfunksjon er det viktig at legen skriver dette på rekvisisjonen slik at du får gratis behandling, hvis ikke må du betale egenandelen selv.

Skrevet

akkuratt sånn jeg kjenner det =/ men er jo alt for tidlig det, i uke 9.... er det ikke !?

Skrevet

Du kan få bekkenløsning med en gang du er gravid. Alle får det, men ikke alle får vondt. Jeg fikk veldig vondt i uke 12....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...