Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer, jeg har to barn i alderen 3,5 år.

jente og gutt, de har vært tørre om natten i 1 år nå, og siden i fjor sommer på dagtid.

Men for noen mnd siden, begynner han å tisse seg ut igjen, på dagtid.

Hun er ikke verre hun heller, å begynner hun også...

Men ikke like mye som broren, hun kan også ha dager der hun ikke tisser seg ut.

I den siste tiden har han også prestert å bæsje seg ut!!!

Men de er fortsatt tørr på natt

Synest det er så rart det skal komme nå... Trenger noen tips, kansje du har opplevd det selv med dine barn

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg ganske godt igjen her. Vår datter er snart 5 år og har vært tørr leeeeenge. I det siste har hun begynt å tisse på seg, nesten hver dag. For en måned siden tok jeg det opp med barnehagen, og de lovet å følge opp og gi henne klistremerker når hun var flink. Det samme skulle jeg gjøre hjemme. Første uken gikk det kjempefint. Ingen uhell. Neste uke; et uhell, uke 3 to uhell og siste uken 4 uhell. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dette. Vi har pratet sammen om dette, og jeg har forklart henne at hun er for stor og flink jente til at hun skal tisse på seg hver dag. I dag svarte hun at hun tisser på seg fordi det er så morsomt å bytte klær! Jeg fortalte at hun kunne få lov å bytte klær selv om hun IKKE hadde tisset på seg. Da hun var på samme alder som dine to barn, hendte det rett som det var at hun bæsjet på seg i barnehagen, men det gikk over etter at personalet tok problemet på alvor og satte henne på potten når hun hadde spist. Dessuten tror jeg hun syntes det var ganske ekkelt også, så hun sluttet med det. Å tisse på seg nå på sommeren, er liksom så enkelt, og det virker ikke som om barnehagen tar det alvorlig heller.

Huff dette ble et langt innleg, sorry, men jeg er VELDIG frustrert akkurat nå.

Skrevet

Det er nokså normalt at barn begynner å tisse på seg igjen etter å ha vært tørre en stund. Det finnes et ord for dette, men jeg husker ikke hva det i farten. Men det skjer altså kanskje så ofte så det er ikke noe unormalt med barna dine :o) Sett på de bleier igjen du og si at de får gå med bleier på seg til de igjen viser at de kan gå på do, da vil det nok ikke ta så lang tid før det er slutt på tissingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...