Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 hei vært på kontroll hos lege. er 36 uker idag. alt var bra, bortsett fra at de fant bakterier i urinen, og ville sende den inn til laben. de spurte om jeg hadde kjent noe ubehag når jeg tisser. det har jeg ikke. har før graviditeten ofte hatt soppinfeksjoner og slitt med bakteriell vaginose samt urinveisinfekjsoner. men da har jeg jo hatt symptomer (kløe ved førstnevnte, lukt ved B.V, og kjempevondt når jeg tisser ved urinveisinfeksjon). Eneste jeg har opplevd var for noen uker siden, da jeg og min kjære skulle ha oss en hyrdesstund, gjorde det kjempevondt, så jeg orket ikke. noen som kan tenke seg til hva det kan være...?
Medicus Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Hei Det høres ut som du mest sannsynlig har en urinveisinfeksjon. Det er vanlig at man ikke får de typiske symptomene når man er gravid. Det er en av grunnene til at man sjekker urinen på hver kontroll, slik at man kan oppdage en urinveisinfeksjon. Hvis du har det skal du ha behandling. Du får svar på det etter at prøven er dyrket på laben. Bakteriell vaginose og soppinfeksjon vil ikke gi det utslaget i urinen, og det høres jo ut som du ikke har hatt de typiske symptomene på det heller (kløe, utflod osv). Det at du hadde vondt ved sex trenger ikke å ha noe med infeksjon å gjøre, men kan jo skyldes mange andre ting som skjer under graviditeten.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå