Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Jeg lurer sånn på om det er noe i veien med den lille gutten min. Eller om det bare er meg som er litt hysterisk av meg... Det er liksom flere ting som får meg til å lure litt, han har hatt en utrolig stram tisslukt, og i morges var det noe oransje rødt i bleia og på huden. I tillegg sov/lå han 14 timer i natt. Siste måltid var halv sju i går kveld og da ville han nesten ikke ha noe. Spiste igjen i ni tida i dag, da var han tydeligvis kjempesulten. Så det er egentlig den sovinga og tissinga jeg er bekymra for da. Noen som vet om det er sånn det kan være innimellom, eller om jeg bør kontakte legen. Han er 14 uker.
Marge Simpsons Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Kan jo alltids høre med legen hvis du ønsker. Bedre å få et svar om ting er normalt enn å lure på om det skal være sånn...
MammaDilla Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Akkurat det samme skjedde med sønnen min da han var 14 uker. Tilfeldigvis var dette samme dag som jeg skulle på 3 mnd kontroll. Og der konstanterte hs at det bare var sånne salter som av og til kan bli skilt ut hos gutte babier. Er det lyserødt/oransje det som er i bleien? I såfall er det mest sannsynlig bare salter. Følg med i neste bleie også. Ta vare på bleien dersom du er i tvil, og ta den med på helsestasjonen. Er bare å ringe å si at du kommer en tur
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Stram tisslukt kommer nok av konsentrert urin, og det stemmer jo bra med at han ikke har fått væske på 14 timer.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Takk damer! Er sånn lyserødt oransje ja, lurte litt på om det var fargen på yttersida bleia som hadde farget av, libero midi.. Han har begynt å sove hele natta, i natt var ekstremt lang da, men da stemmer det sikkert at det er derfro det lukter stramt. Bør jeg ta han opp for å spise om natta? Eller er det helt ufarlig med den lukta?
MammaDilla Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Så lenge han ikke ytrer smerte/ubehag når han tisser så tror jeg ikke det er farlig. Er ikke vanlig at gutter får urinveisinfeksjon. Og dette med sovingen skal du bare nyyyte Småen min har sove fra halv åtte til seks-halv syv siden han var 14 uker Men som sagt, er du litt i stuss, kontakt faslegen din for å avtale en urinprøve, eller ta bleien med til helsestasjonen. Er ikke noe kjekt å gå å bekymre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå