Gå til innhold

okei,dere grønnfingrete hagemennesker.se her litt....=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på...hvilken moll er best i bed og kasser for den del....er lei den jorda som tørker inn å blir brun hele tia.men aner ikke hvilken sort jeg skal kjøpe..her gjør jeg et forsøk på å være hagemenneske,og så klaffer det ikke,haha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker å holde på ute i hagen, men er ingen ekspert:-)

Men om du spør hos et gartneri så får du førstehånds informasjon:-)

Tror det er en del ulike typer nemlig:-)

Skrevet

ja,er veldig mange å velge i,derfor jeg ikke er sikker.men gartnere selger en vare.da er det bedre å høre med di som bruker det,hehe.

får høre neste gang jeg får ut på tur igjen ;o)

Skrevet

Tror du skal styre unna det som kalles Blomsterjord; den har viss lett for å bli tørr og hard.

Jeg har fått ånden oover meg her i våres, og har tenkt å årne i hagen så alle naboene blir grønne av misunnelse...(hehe...), så jeg har fått tak i en flott hagebok som heter Latmannshagen - løp og kjøp, eller lån på biblioteket c",)!

Neste vår kan vi legge inn bilder av hagene våre på profilen, da vettu!

Skrevet

Kommer an på hvilke blomster som skal være der, hvis usikker ta vanlig plantejord... Fikk jeg vite fra "hageeksperten" i familien :-)))

Skrevet

Hmmm...har bare brukt vanlig plantejord. Her blomstrer det som bare det. Og med alt regnet vi har hatt siste ukene er det ikke fare for at jorda blir tørr og skorpete ;) Men er visst lurt å tilsette litt gjødsel eller annen næring pga surhetsgreier :)) Men er vel ikke sure fjes i sommervarmen hos dere vel... Lykke til!

Skrevet

skal ikke ha så mye blomser i beddene ennå.for di blir bare spist opp..

men jeg er drittlei av den målla som tørker inn å blir brun,skorpete og unyttig.men kom på at pappa brukte noe som het hagetorv.den holdt seg fint,og fuktig.skal se om jeg finner noen som har det.

å joda,her fins det sure fjes i sommervarmen...jeg "stussa" nemlig rosentreet liiiitt for mye i følge mannen....pøh,da kunne han gjort det selv da.hva er vitsen med greiner som henger på plena så man ikke kommer i nærheten med klippern da?

nei,"klippe klippe,sa kjærringa" å storma ut med greinsaksa......

Skrevet

Hehe..synes du var flink jeg å tok saksa i egen hånd. Roser skal beskjæres har jeg lært ;)

Skrevet

skjæres eller klippes med hekksaks,samma det.dette er sånne trønderroser,og treet er både stort,vidt og irriterende ;o)

å for to år siden tok jeg enda mer,og treet har aldri hatt så mye roser som da.men husker han det?? nix.

=0))

Skrevet

Som Rudolf Blodstrupmoen sa: Time will sjåvv!!! c",)

Skrevet

Kumøkk er fine greier ;=)

Skrevet

ja,mulig naboens "dritt" endelig kom til nytte,hehe ;o)

vært ute å jaga sau jeg.pjuh...svett ble jeg gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...