Gå til innhold

Bare et lite tips når det gjelder bleier :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt mulig andre har en annen erfaring en meg og mine venninner, men gir det et forsøk likevel :-)

Når det gjelder bleier til babyen, så husk at vektklassen som står på bleiene bare er veiledende! Spesielt Libero bleiene kan ofte være litt små i forhold til vekten de oppgir, så med mindre man har en veldig slank baby så kan man sjeldent bruke bleiene deres helt opp til maks-vekten som står angitt på pakken. Så NewBorn bleiene vil for mange nyfødte faktisk være for små, i hvertfall dersom du får en baby på over 3600g (noe mange av oss vil få) enda det står at de er fra 2-4 kg. Vil heller anbefale å kjøpe inn en pakke med 3-6 kg på forhånd (den får du garantert brukt for uansett) og så heller få partneren til å kjøpe inn en pakke NewBorn bleier dersom dere får en liten baby. Husk også at det ikke er så lurt å hamstre mye i de små størrelsene, babyene vokser kjempefort, så det kan godt være du bare bruker opp f.eks 2 pakker med 3-6 kg bleier før du må opp til 5-8 kg (eller andre oppdelinger for andre bleiemerker). Ikke vær redd for å gå opp en bleiestørrelse selv om babyen din ikke har nådd nedre vektgrense dersom du føler bleien sitter dårlig i den størrelsen du bruker. Og for dere med guttebabyer i magen, husk på at dere ser at tissefanten ligger rett i bleien før dere fester bleien! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme erfaring fra jeg fikk min første. Fikk et råd om å ikke kjøpe de minste bleiene og derfor tok jeg å kjøpte en str større før jeg fødte (skulle jeg ha fått en liten baby kunne jeg jo bare dratt å handlet en ny pakke)

Men bleiene fra 3-6 kg passet akuratt på min lille nyfødte :-)

Skrevet

Takk for godt råd, det skal jeg huske:)

Skrevet

Så bra dette var! Var nemlig i butikken idag og lurte på nettopp dette med bleier... Da tror jeg nok at jeg bare kjøper inn en pakke med str over Newborn;) Veldig bra at noen deler slike erfaringer!!:)

Skrevet

Åh Alva! Du er det beste som har hendt meg her inne ;)

Takk for alle de gode rådene dine!

Skrevet

hehe,jaja.. så gikk jeg nok på en smell da siden jeg har kjøpt newborn. Men da blir det ikke så sjokk når vesla kommer hjem. =) takker for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...