Gjest Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Godt mulig andre har en annen erfaring en meg og mine venninner, men gir det et forsøk likevel :-) Når det gjelder bleier til babyen, så husk at vektklassen som står på bleiene bare er veiledende! Spesielt Libero bleiene kan ofte være litt små i forhold til vekten de oppgir, så med mindre man har en veldig slank baby så kan man sjeldent bruke bleiene deres helt opp til maks-vekten som står angitt på pakken. Så NewBorn bleiene vil for mange nyfødte faktisk være for små, i hvertfall dersom du får en baby på over 3600g (noe mange av oss vil få) enda det står at de er fra 2-4 kg. Vil heller anbefale å kjøpe inn en pakke med 3-6 kg på forhånd (den får du garantert brukt for uansett) og så heller få partneren til å kjøpe inn en pakke NewBorn bleier dersom dere får en liten baby. Husk også at det ikke er så lurt å hamstre mye i de små størrelsene, babyene vokser kjempefort, så det kan godt være du bare bruker opp f.eks 2 pakker med 3-6 kg bleier før du må opp til 5-8 kg (eller andre oppdelinger for andre bleiemerker). Ikke vær redd for å gå opp en bleiestørrelse selv om babyen din ikke har nådd nedre vektgrense dersom du føler bleien sitter dårlig i den størrelsen du bruker. Og for dere med guttebabyer i magen, husk på at dere ser at tissefanten ligger rett i bleien før dere fester bleien! ;-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Har samme erfaring fra jeg fikk min første. Fikk et råd om å ikke kjøpe de minste bleiene og derfor tok jeg å kjøpte en str større før jeg fødte (skulle jeg ha fått en liten baby kunne jeg jo bare dratt å handlet en ny pakke) Men bleiene fra 3-6 kg passet akuratt på min lille nyfødte :-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Så bra dette var! Var nemlig i butikken idag og lurte på nettopp dette med bleier... Da tror jeg nok at jeg bare kjøper inn en pakke med str over Newborn;) Veldig bra at noen deler slike erfaringer!!
Marolla Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Åh Alva! Du er det beste som har hendt meg her inne Takk for alle de gode rådene dine!
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 hehe,jaja.. så gikk jeg nok på en smell da siden jeg har kjøpt newborn. Men da blir det ikke så sjokk når vesla kommer hjem. =) takker for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå