Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Våre to små er 4 og 1 år. Vi har nesten aldri barnevakt, har veldig få og ta av og ingen som kan ta begge barna samtidig. Vi er en sjelden gang på kino(1-2 g i året) og en fest (eller ut en tur med middag og litt drikke etterpå) 2-3 ganger i året, men da har vi bare barnevakt hjemme hos oss og vi må alltid komme oss hjem i god tid for vi må ta ungene selv om morgenen. Slapper aldri helt av da og synes alt blir et pes. Jeg kjenner at det begynner å tære på meg (også sambo) at vi har så liten frihet i forhold til dette. Folk stiller ikke opp, er ikke interessert eller er for opptatt osv osv. Dessuten vil vi ikke ha barnevakt for enhver pris, vi har veldig bra rutiner her hjemme som fungerer supert og vi er alltid redde for at noen andre vil bruke straffemetoder vi IKKE vil høre om. Ingen skal legge ei hånd på våre unger, og med trass og det som hører med unger i den alderen, føler vi oss egentlig aldri sikre på noen. Men jeg har ei venninne som selv har to små barn som bor like i nærheten. Hun er alenemor og jeg merker vi oppdrar barna på helt ulike måter. Hennes får være ute alene og leke uten tilsyn til ganske sent på kveld, på et tettsted med mye kriminalitet. hun skifter kjærester ofte og snakker til sin 6-årige datter om kjekke menn overalt. Hun "ser" ikke hva hun lærer ungene sine, hvilket bilde de får av verden og virkeligheten. Hun smekker fingre og er raus med godteri/brus. Barna hennes har ikke respekt for voksne. Vi er venner, men på helt forskjellige planeter, og jeg blir sterkt provosert av henne hele tiden og har også prøvd å hintet til henne at slik og slik kanksje kan gjøres på annen måte. Men hun hører ikke på andre. Jeg tillater meg dette da jeg er fadder på begge hennes barn. Hun har sagt at hun gjerne passer barna våres, ikke noe problem. Jeg vet ikke om jeg kan stole på at hun vil følge våres premisser, er svært usikkker på dette, både sambo og jeg. Vi er bedt i bursdagsfest om noen uker og har så lyst å dra. Men ville dere i det hele tatt vurdert å la denne moren passe barna? hvordan går jeg fram? Jeg har kjent henne siden vi var små og har hengt sammen mye. Synes dette er svært vanskelig. Trenger synspunkter!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Vel, det er jo ikke snakk om mangen timene. Hadde latt henne passe dem jeg da. Er ikke så ofte jeg og sambo har alenetid heller. Er svigermor som stiller opp avogtil. Er ikke alltid vi er like enige i oppdragelse, men er jo ikke snakk om så mangen timene. Viktig å ha litt kjærestetid også....ellers er det fort forholdetkan skrante.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Det er snakk om at ungene skal være hos henne fra lørdags ettermiddag til søndags formiddag. Så det blir jo nesten et døgn.....
Blue Lady Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Tror ikke barna dine blir så veldig påvirket av å være noen timer sammens med ei som har annen oppdragelsesform enn dere har. Barn skjønner veldig fort at ting er ulikt hos forskjellige folk. MEN jeg hadde ikke godtatt at hun slo/dasket barna mine. ALDRI! det må du ta opp med henne hvertfall
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Det som er spørsmålet ( i mitt hode da ;-) ) er om du virkelig stoler nok på venninnen din til at hun kan passe de? Vil du klare å slappe av og ikke ringe hjem/tenke på å ringe hjem hvert 10 minutt? For dersom du ikke klarer å slappe av når hun har de så vil jo ikke det å være borte være noen hyggelig opplevelse uansett....
Piwi Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Hvis du ikke føler deg trygg på henne synes jeg ikke du skal bruke henne som barnevakt heller. Du kommer jo uansett ikke til å slappe av og kose deg når du ikke stoler på henne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå