Gå til innhold

hvor ofte ammer dere???jeg annenhver time...hjelp!!


vår2007

Anbefalte innlegg

jeg ammer annenhver time (og oftere på dagen)har en ganske stor gutt (6kg nå)men allikevell..om natten ammer jeg han oxo annenhver time og blir så trøtt av det!men jeg vil jo selfølgelig gi han alt han trenger.

Helsesøster mente jeg kunne gi litt mme om kvelden,for og se om han sover lengre økter da,men er litt usikker på om jeg vil d,våkner jo bare av melkespreng uansett..har mye melk.hm..ikke lett det der!

 

 

noen synspunkter jenter???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag ammar också ofta men jag har inte direkt överflöd av melk menhan får nog det han trenger. Om det blir för slitsomt så brukar jag toppa upp men tillägg innan vi lägger oss, det kan man tjäna någon timme på men inte säkert Ja visst är det slitsomt! jag sover lite på dagen för att orka med:-) Har ochså en stor son som vägde 4 kg vid födsel och är nu 3,5 vecka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Synes det er godt å høre at det ikke er bare jeg som har det slik. Jeg kan faktisk noen ganger amme hver time på dagen! Lillegutt sovner gjerne ved puppen etter 10 minutter (han er jo overtrøtt), men så fort jeg prøver å flytte ham så våkner han og får ikke sove igjen før jeg evt. gir ham mer mat. Jeg har prøvd med litt tillegg innimellom, og et par ganger på kvelden, og det har hjulpet. Men, min lillegutt sover for så vidt bra på kvelden når han først sovner. Da sover han gjerne et par timer i strekk, så prøver å unngå tillegg, men er ikke fanatisk, så dersom jeg føler meg helt utslitt, så gir jeg ham litt. Pappaen synes også det er greit, så får han en liten kosestund med gutten sin også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagtid blir det mye amming! Synes han henger i puppen annenhver time iallefall..innimellom oftere også.Her flommer melken over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en periode der lille gutt ville ha pupp hele tiden... ble kjempe lei.. og då tenkte jeg på å gå og kjøpe meg mme.. bare for å ha inne slik at pappen kunne gi han litt, og puppen min kunne få en pause mens jeg sov litt... men det har godt bra til nå, har ikke trengt å ty til mme. har nok med melk ja.

 

hvis vi er ute og trillevogn eller kjøre bil så kan det gå opp til 3-4 timer mellom puppingen, men er vi bare inne så vil han ha pupp hver 2 time. men om natten så er han kjempe snille då går det 3-4 timer mellom puppingen.

Jeg har en unge som ikke klare å falle til ro selv, han vil ha pupp. men jeg vil ikke at han skal sovne til puppen så vi må dusse/bære han til han sovner....

pappen mener at han altid trenger pupp. mens jeg mener at det ikke er pupp hele tiden selvom han suger som bare det. jeg gir han tutt(smokk) og bære han og så sovner han som regel... og då sover han 1-2 timer... men roer han seg ikke så får han jo pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet annenhver time med førstemann. Gikk seg til etter 4-5 mnd, men det var travelt mens det stod på! Prøv å pumpe deg på formiddagen, da øker du produksjonen til kvelden, så sover han kanskje lenger på natten?

Og melkesprengen gir seg fort når den ikke blir stimulert, så det går nok bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...