Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Nå skriver jeg mitt første innlegg! Er 11+1, og skal på jobb intervju neste uke til en fast stilling fra aug. Har begynt å få mage, så må på shopping de første ukene :)

Når det gjelder intervjuet kommer jeg ikke til å fortelle at jeg er gravid, men lurer på, hvis jeg får jobben da, når jeg skal fortelle det? Samvittigheten kommer til å gnage...jeg får dårlig samvittighet for ingenting.

Noen som har en ide, eller har vært i en lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke si noe før prøvetia di er over!!

det er ikke lov å la være å ansette deg pga graviditet, men mange gjør det for det!

jeg har opplevd flere ganger i jobbintervjuer å bli spurt om jeg planlegger å få barn, dette er også ulovlig, på lik linje med å spørre om seksuell legning og religion!

Skrevet

Takk for svar, men kan ikke la vær å si noe, vises allerede om jeg ikke har riktige klær, så i august vil det i allefall vises. Himla ekkel situasjon.

Skrevet

Hei,

Jeg vile sagt i fra med en gang etter at jeg hadde fått det eventulle jobbtilbudet. De kan ikke ombestemme seg da, og det er en god start på et arbeidsforhold å vise ærlighet og ansvarsfølelse.

Lykke til på intervjuet!!

Skrevet

ENIG!

Skrevet

Faktisk sant det! Det tenkte jeg ikke på, vise ærlighet. Tenker sjefen der ville gjort det samme i min situasjon! Tusen takk for hjelpen, håper jeg får jobb nå da!

Skrevet

Du har god grunn til ikke å si noe på intervjuet, du er jo ikke passert de 12 uker. Jeg fortalte det på jobb først etter 14 uker selv om jeg har fast jobb.

Så som en annen her sier, jeg ville sagt det når jeg evt fikk et tilbud.

Skrevet

For 3 år siden da jeg gikk med nr 1 var jeg på jobb intervju.De spurte meg om hva jeg kunne fortelle om meg selv. Ramset opp en del bl a at jeg er ærlig... og helt til slutt på intervjuet så jeg at som et bevis på at jeg er ærlig så fortalte jeg at jeg var gravid. Intervjuet var i februar og jeg begynte 1 april. Ble overrasket da jeg ble oppringt og fikk jobben ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...