Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Er veldig usikker på hvor mye penger vi trenger å sette av til babyen kommer. Regner ikke med penger til utstyr og sånt for det er stort sett i boks... Men hva slags utgifter har man på babyen det første året etter man har kjøpt alt utstyr som trengs?? Vi kommer til å sitte igjen med ca 5 tusen pr mnd etter alle faste avgifter, disse pengene må brukes på babyen, mat, klær og andre ting til husholdningen. Går det greit eller?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Kommer helt ann på om du skal amme eller gi mme.. Amming er jo gratis liksom.. Også kommer det litt ann på om du trenger kjøpe mye klær eller om du er så heldig at du arver litt.. Ellers går det jo mest i bleier sånn de første mnd før du skal begynne med fast føde.. Det kan du få billig på lidl f.eks..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 5000,- i mnd. til baby, mat, klær, hushold. Det er mere enn det vi har. det går fint. og vi har to barn. vi handler libero bleier på kiwi. og jeg ga mme. men det kommer jo helt ann på hvilke krav du har til hvor mye og dyre klær både du og babyen skal ha. hvor fin mat du må ha da for å sette det på spissen. jeg handler klær på hm, lindex, cubus og kappal. til unga og har ikke de store kravene til klær til meg heller. er slik at jeg ikke greier å handle til meg selv for mye morsommere å handle til unga. vi handler biff ol. i sverrige, gubben snuser så det handles sef der.
så var vi 4 Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Den første tiden bruker du omtrent ikke penger på babyen (hvis du ammer), da er det bleier og litt klær, noe som ikke utgjør den store pengesummen. Etter at de begynner å spise blir det litt dyrere, men med 5000 kr i mnd skal dere klare det bare bra.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Hehe, ble litt lettet her nå Har vært litt bekymret, men nå tror jeg det skal gå greit. Jeg kommer til å amme så lenge jeg kan, så mat trenger vi forhåpentligvis ikke kjøpe de fire første mnd. Klær trenger vi i realiteten heller ikke kjøpe pga en super bytte-låneordning i familien (kommer sikkert til å kjøpe noe uansett men...) Så da er det egentlig bare bleier igjen? Har faktisk tenkt litt på tøybleier, men har ikke fått sambo helt med på det enda så får se... Er det billig med bleier fra Kiwi?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Vi har 2barn og har laaangt under d du har i mnd, pluss babyen bruker erstatning. Så ingen problemer der nei..Kjøper bleier på kiwi ja, får hver fjerde pakke gratis..
Duddlidu Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Jeg som fattig student er veldig glad vi brukte brettetøybleier til knøttet den første tiden! Jeg fikk startpakka av mamma (Heldige meg ) så bleier var så godt som helt gratis den første tiden. Angrer ikke, og ble ikke særlig ekstraarbeid, vaskemaskina går av seg sjæl. Om du vil vite mer om tøybleier, så bare å spørre! Føler meg litt bevandret i temaet nå, så kan en del.
MammaDilla Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Det sku gå greit. Jeg bruker faktisk firstprise bleier. Der får jeg 50 bleier til 49 kr kontra libero som skal ha 54 kr for 24 bleier. Er ikke så mye utgifter dersom du får til å amme Og 5000 kr er god økonomi. Når vi skulle ta opp lån i banken til hus hadde vi 6000 igjen etter alle generelle utgifter. Og da mente hun bankdamen at vi hadde veldig god råd. Og ang klær, så får dere nok en god del i gaver. Og her i hus er det strømpebukse og body som gjelder når vi bare er hjemme. Så man trenger jo ikke fylle skoffer og skap med klær heller
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 Jøss, kanskje det blir firstprice her og da! Har liksom mistet litt perspektiv på hva som er god råd her i huset i og med at både jeg og sambo har vært studenter i mange år. Har jo vært spart på alt.. Vil jo og tro at 5000 er greit. Vi er jo flinke å spare. Er ikke sånn kjempekresen på klær til meg selv heller, men blir nok nødt å kjøpe noe nytt etter fødselen. Kan jo ikke gå i mammaklær da og de gamle klærne blir nok for små en stund framover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå