Gå til innhold

Han bryr seg nesten ikke om lekene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minien er 13 mnd. har nettopp lært seg å gå. Stabber rundt hele dagen. Er bare opptatt av telefonen, tv, dvd, stikkontakter, konfyren, fjernkontroller ol. Han sitter skjeldent på gulvet og leker for seg selv. Ball og bil leker han litt med.

Når vi er på tur og han sitter i vognen, kaster han bare lekene vekk og sier boff og ler.

Er veldig opptatt av hvor det er andre, kan ikke sitte alene og leke.

Noen med noen tips til meg? Skal jeg sitte mye på gulvet og leke med han, eller vil han da bli vandt til det?

Vil så gjerne at han skal lære seg og leke alene og at han skal kunne sitte en stundt med den samme tingen. Han fyker jo bare rundt hele dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min pjokk på 14 mnd har også akkurat lært å gå. da er det jo ikke interessant å sitte på gulvet! han flyr rundt hele dagen, opp og ned av sofaen, går og går, slamrer dører, klår på alt osv. Er nok heeelt vanlig!! tenk så spennende ting er når man ser dem oppe på to bein! dette er nytt og må utforskes :)

Skrevet

Ja,kanskje du må hjelpe han med å leke:)) Det hjelper vedig å sette igang lek,vise hvoran ting skal brukes osv.

Men må også få sagt at det med telefoner,fjernkontroller osv er ganske vanlig.....hehe Luke har ødelagt en mobil og en fjernkontroll:)))

Skrevet

Gutten min på nå 16 mnd har alltid fartet rundt uten å leke alene. Skulle alltid være sammen med noen. men nå har han blitt mye bedre. Tror det kanskje er alderen? Nå kan han sette seg ned med en leke og ordne litt før han løper igjen. Kjempe deilig for mor at han endelig trives litt bedre i sitt eget selskap. Men jeg håper han blir enda bedre til å leke og sovne alene... kanskje blir det bare bedre og bedre!

Skrevet

Å farte rundt er vel ingen motsetning til å leke alene? Min gutt på 15mnd er også i full fart hele dagen, opp og ned av sofaen, opp på lekekasse og hoppe ned, løpe rundt, åle seg på magen, fikle på ting han blir oppmerksom på osv. Men det er jo det som er leking. Og han holder jo på med det uten at vi trenger å aktivisere ham (men han liker at vi er der og kommuniserer med oss innimellom). Er heller ikke særlig opptatt av leker, men alle andre ting (mobil, fjernkontroll til tv, støvsuger!, gryter, kjøkkenting, det som er på bordet...) er fryktelig spennende. Helt tydelig at han tar etter oss voksne.

Han synes det er kjempestas hvis vi leker med ball sammen, eller putter ting i puttekassen, eller leker sammen på annet vis. Men så må han løpe videre igjen!

I grunnen er det jo bare bra at de er aktive og klarer seg uten leker!

Skrevet

mammamoms - kan jeg bare kopiere innlegget ditt? Min gutt på 15 mnd er HELT lik! :-)

Skrevet

He he! Utrolig hvordan de har energi til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...