liljepike med spire:) Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Bare lurer på en ting. Jeg vet jo att katter er en smittekilde, men hvor vanlig er det at det kan smitte og evnt. skade foster? Har to katter i huset og er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg. Har liksom aldri høer at noen har blitt smittet med det noen gang, eller er det slik at voksne kan være smittet uten noen symptomer??? Skulle likt å få vite litt om dette av dere kloke damer her inne:)
søljenes Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Hvis du er oppvokst med katter, eller har katter selv(som du jo har) så har en vanligvis allerede fått disse bakteriene i seg, og da er det ikke noe å tenke på når en blir gravid har jeg hørt. Men du skal jo uansett helst holde deg unna kattedo og avføring da. Men vanlig omgang med kattene skal være helt ufarlig
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Det er ikke sikkert at man har fått toxoplasmose selv man har og har hatt katt hele livet. Dette kan du få sjekket på et legekontor med en blodprøve. Jeg gjorde det tidlig i mitt første svangerskap fordi jeg ville vite om jeg måtte være forsiktig med kattekassen. Vi hadde jo også fått fire kattunger da, og hadde 2 store. Det ble med mye kattedo tømming for mannen min for å si det sånn..... Men ettersom jeg har bodd sammen med katt i store deler av livet mitt kan det vel ikke være så veldig lett å få det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå