Gå til innhold

Hva sier arbeidsgiver til dette? Noen med råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger det her og jeg. Ser at det var litt liv her.

Jeg er hjemme i permisjon uten lønn. Hva sier arb. giver om jeg ber om å komme tilbake 1,5 mnd før jeg skal? Jeg mistenker at jeg er gravid igjen, men vil da ikke ha rett på foreldrepenger. Kan han nekte meg å begynne før? Sikkert ikke så populært uansett. Men er jo et stort firma så de må ikke betale dobbelt for vikar eller noe.

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan vel strengt tatt nekte det, men det tror jeg ikke vil gjøres.

Og du trenger jo ikke si at det er fordi du er gravid du vil tilbake igjen...

Skrevet

Men han vil jo skjønne det rimelig raskt, vil jo bare være et spørsmål om tid før det kommer ut. Vil de ikke synes det er enda verre da?

Skrevet

Kanskje, kanskje ikke...

Det er jo mulig å si det som det er også og satse på at sjefen din er et fornuftig og snilt menneske. Kan jo være og det er fremgangsmåten jeg ville valgt.

Men nå jobber jeg i en bitteliten bedrift, har drifts og presonalansvar og er egentlig veldig glad i både sjefen og jobben;)

Skrevet

Vil bare ikke han skal tro jeg "lurer" han på noe måte for han vil jo fort legge sammen 2 og 2 ift pengene. Vi har begge ansvar for endel mennesker og slikt og er avhengig av godt samarbeid. Men så kan jeg tape på å være ærlig på den andre siden. Ikke lett det her.

Takk for råd i alle fall: )

Skrevet

Forstår jeg deg rett tro? Om du kommer tilbake tidligere for å få opparbeidet de berømte 6 av 9 mnd, taper jo ikke arb.giver på det? Og det som er i din interesse er jo nødvendigvis ikke det motsatte for arb.giver? Ser at arb.giver kan føle seg lurt, tror jeg ville spilt med åpne kort jeg. Hvertfall om arbplassen din er sikker. Så kan du opparbeide deg rettighetene med god samvittighet. En sjef forstår nok at man ønsker mest mulig utbetalt i perm bare de minnes på at det ikke er de som betaler, men nav. (enten de legger ut og får tilbake penger eller ikke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...