Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere som har opplevd veldig høyt symfyse mål. hadde hele 17 cm i 15+1, jordmora sa det var helt normalt, men det er da langt over grafen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan gjevne seg ut etterhvert:)

jeg hadde over det grønne men er nå innefor det grønne, men ligger enda over det røde:)

Skrevet

Jeg ligger også høyt. I uke 16 var jeg 16 cm, og nå i uke 22 ligger det på 24 cm og det er over det grønne feltet.

Skrevet

Dette er ganske normalt.

Sist jeg var gravid lå jeg hele tiden helt øverst i det grønne feltet og det ser ut som jeg kommer til å gjøre det denne gangen også.

Fikk ikke noen stor baby sist, 2790gr, så høyt symfysemål er ikke synonymt med at du får en stor baby.

Skrevet

Jepp. Hadde hele 22 cm da jeg var 16 +1. Er ellers ei lita og slank jente på 162 og og 54 kg. Selv om jeg er andregangs trodde jordmor at jeg enten var lengre på vei eller jeg hadde flere der inne. Men jeg visste at det ikke var tilfelle da jeg hadde vært på tidlig ul. Og ordinær ul bekreftet også ett nurk til min menstermin. Jordmor på ul forklarte dette ved at jeg i tillegg til å være andregangs hadde veldig mye fostervann.

Hun sa dette med symfysemål varierer veldig, særlig i ukene i andre trimester, men at det som regel jenvner seg ut i slutten av svangerskapet.

Skrevet

så bra at det var fler her. syntes det var litt merkelig og har tenkt veldig mye på det. unødvendig mye sikkert. men nå er det ikke lenge før jeg skal på ultralyd, så da får jeg vel vite hvis det er noe unormalt.

Skrevet

Har ikke tatt noen SF mål enda,er 21+5 idag. Skal til jordmor 26.6.håper hun måler det da. Har nesten ikke mage,så mange som ikke tror på at jeg faktisk er gravid :/

Skrevet

Hei.jeg ligger også ganske høyt,jeg er i 20 uke og ligger på 21 cm.Men jeg forsto det slik at det er fostret som ligger høyt og ikkje at det nødvendigvis blir en stor unge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...