Småbarnsmor med frysespire Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Heisann jenter:) Jeg og mannen min har snakket litt om å anskaffe oss en liten lekegrind når pjokken kommer til verden. Grunner til dette er at det er ganske gulvkaldt i huset vårt og at babyen kommer en del opp fra gulvet når han ligger på lekepleddet sitt i en lekegrind. Vi har også to kattepuser som jeg ikke er helt komfortabel med at skal stikke snuter og haler opp i ansiktet på veslegutten. Det siste argumentet er det her med å la ungen ligge oppi der og pludre når vi f.eks spiser middag eller jeg vasker o.l. Ser dette som en bedre løsning enn å ha pjokken sittende i den "vuggestolen" for lenge av gangen. Det som gjør at jeg vil høre hva dere mener er at jeg er litt sånn redd for at det skal oppfattes veldig negativt med lekegrind. Tenker litt på den fengselsfølelsen man får av å ha et lite barn bak "gitter". Tenker også om det er andre ting som slettes ikke er bra med lekegrind. Gi meg så gjerne noen synspunkter...
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 med nummer 1 hadde vi ikke lekegrind,angrer litt på det,han er en smule turbo...men no venter vi nummer 2 i august,og da er elstemann 15 mnd,og syns det er gøy å stikke fingrer i øyne og neser og munn,så vi skal ha lekegrind denne gangen..har du katter,så syns jeg det er en god ide å ha en lekegrind,du vet jo ikke hvordan de reagerer...
Luripus* Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Vi har også katt, og jeg har tenkt å gå til anskaffelse av lekegrind når poden blir født. Jeg ser mer på det som en beskyttelse for barnet, enn at man stenger det inne bak et gitter... Det er jo ikke annet enn en litt stor sprinkelseng! Kan jo hende han ikke liker det etter hvert, men i begynnelsen syns jeg i hvert fall det virker praktisk:-)
bell3, fikk gutt Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 synest lekegrind er en god ide jeg. det finnes jo de med hevbar bunn, så de ikke får den "fengselfølelsen", og kommer litt lenger opp. Så kan den senkes igjen når den lille blir så stor at det ikke er forsvarlig å ha de høyt lenger. Skal ha lekegrind selv denne gangen, for vi har hund som tusler litt rundt på gulvet. Angående katter er de så smidige at de kommer seg oppi lekegrindene, så det hindrer nok ikke de.....
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2007 Hehe.. Ja, en katt som vil fram/opp får man ikke gjort så mye med... Men føler at jeg har litt bedre oversikt på pusene og ungen kanskje(?) Blir nok til at vi skaffer oss en lekegrind som er justerbar i høyden:)
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Vi har lekegrind og kommer til å ta den frem igjen når lille snuppa kommer, dette med tanke på lille store søster som da er 22 mnd
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Er ikke for eller imot lekegrind, har bare ikke hatt noe behov for en. Venter nummer 3 nå, og har fortsatt ingen lekegrind, selv om vi har katter. Tror det kommer til å gå greit Det siste jeg trenger er mer som står her og opptar plass. Har en reisebarneseng som lett kan brukes som "barnevakt" dersom det er nødvendig, holder for oss.. Du kan avvente å se om du trenger lekegrind eller ikke. Vet at det er noen lekegrinder som kan deles opp og brukes som grind rundt feks ovner, skulle gjerne hatt en slik, ikke for å ha ungen i grinda, men for å ha grinda rundt ovnen altså Dårlig utvalg her jeg bor, så det finnes ingen slike i min landsdel, ellers hadde jeg sikkert vært "den stolte eier av..."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå