Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ei bøtte med plastpose i. Fylte litt varmt vann og masse salt. Gikk ut å plukka snegler i hagen. Å fytti... Det er noe av det ekkleste jeg har sett ever....

Hvorfor løser de seg opp på den måten i salt vann? Noen som vet det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekkelt? Hm, nå ble jeg nysgjerrig. Og jeg som hakket løs og laget sneglemos av alle sammen. YÆK!!!!!!!!! Har hittil plukket flere hundre snegler! Tro meg, sneglemos er ekkelt! Men det skal visst være lurt å kaste det der hvor sneglene trives, de liker seg visst ikke i egen gravlund..

Skrevet

Å fyttirakker`n....Jeg blir helt kvalm her av å tenke på den sneglemosen! Blæææhh!!!

Skrevet

Kan dere ikke la de stakkars sneglene være. De har ikke gjort dere noe.

Skrevet

De har ikke gjort dere noe?????????????????????????????????????

De er sinnsykt ekle å tråkke på. De spiser opp planter....

SKADEDYR ER DE....

Skrevet

Hvis man har hage må man jo kvitte seg med dem.Spiser opp alle plantene vet du.

Skrevet

De blir oppløst fordi sneglene har mye vann i seg, saltet gjør at dette trekkes ut. Derfor blir det ikke noen igjen av de.

Hadde en i barnehagen her om dagen som krøstet en i handa, å sa seeee...........! Æsj æsj

Skrevet

Hm, kanskje jeg skal helle litt salt der de koser seg som verst? Har en steinmur mot naboen som har masse fine sprekker osv. Der koser de seg noe verre. *Kjøpe masse salt i morgen*

Har forresten kjøpt sneglefelle på plantasjen, en boks som de går inn i (legg frukt inni, og en saltrand rundt, så når de har spist sitt siste måltid dør de på sekundet når de vil ut igjen.) Må prøve den snart, hjelper ikke at den ligger i esken sin gitt!

Skrevet

hmmm... mine damer..

ikke rart manfolk aldri forstår seg på oss..

Her sitter jeg og tenker "småtroll 0-1" debatt men hva er det første jeg leser når jeg tilfeldig åpner et innlegg!

Hjelp! Snegler!!!

Bllir kansje snegle-marreritt inatt..:) he he

Skrevet

Kjenner igjen det der med ting som ligger i esken og ikke gjør noen som helst nytte!! Vi har tre-trapp opp til huset, og der blir det GLATT om vinteren, så jeg kjøpte sånn tape (grov type sådan) som skulle tapes på trappetrinnene.. den ligger i en skuff i esken sin.. men til neste vinter, daaaaa....... :)))

og snegler er EKKELT!!!!!!! :(

Skrevet

Hihi...

Jammen godt man kan få ut sine frustrasjonerog få svar på ting småbarnsmødre plundrer med;) Hehe...

Jepp, da er årets snegleproblem løst for alle som er her inne da:)

(jeg har ingen, tror ikke de liker ugress:p)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...