Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden er snart 8 mnd.

Hva brukte dere som pålegg? Vet det er mange som bruker leverpostei, men det er jo nitritt i alt kjøttpålegg og det er vel ikke bra for småttiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er nå snart 6 1/2 mnd, og får brødskive til frokost (spiser ikke så mye da). Foreløpig har hun fått med leverpostei.

Du kan jo prøve med smøreost, banan? Kjøttpålegg og ost kan være litt vanskelig å tygge for de små, men det er bare å prøve seg fram:)

Skrevet

Jenta mi fikk brød med leverpostei da hun var 6 mnd, hun fikk små biter.

Skrevet

hei. Jeg har så smått begynt nå, datteren min er 6 mnd. Hun liker det ikke helt, så det går sakte. Bruker prim med jern, syltetøy og litt smøreost. Men jeg lurte på, hvor store biter gir du/dere?

Skrevet

Begynte ca rundt 7 mnd,nå er hun 8 mnd.Hun får med smør eller leverpostei.Liker foreløpig smør best.

Skrevet

her fikk han fra 6 måneder. ikke noe problem. spiste glad og lykkelig han :-)

fikk leverpostei. ga makreletomat før men så sa legen min at det ikke var så god ide så da stoppet jeg med det

Skrevet

dumt spørsmål, men de har jo ikke tenner disse små? Går det greit med brød likevell??? Gleder meg slik til å gi vesla brød.. Og hva slags brød gir dere???

Skrevet

Jenta mi fikk skive med leverpostei og prim fra ca 7,5mnd alder. Nå er ho 8mnd, og spiser kvit ost, prim, makrell i tomat, leverpostei, kyllingpostei, smøreost... Dette er ting eg fikk vite av hs at ho kunne spise på skiva...

Skrevet

har akkurat begynt mde brød biter og hun er 7,5 mnd. har fått. syltetøy, leverposet, smør og kaviarmix

Skrevet

De tygger med gommene, så spiller ingen rolle om de har tenner foran.

Vi gir det samme brødet som vi spiser. Har ikke hatt noen problemer med det i hvert fall.

Skrevet

Takk for mange gode svar. Men igjen, lurer litt på dette med nitritt. Og hva med salt, det skal de jo heller ikke ha. Det er jo tilsatt i både leverpostei og smør. Bruker dere smør uten salt da? Hvilke type brød bruker dere? Har selv testet ut speltbrødet til samson bakeri (Oslo) - virker som han liker det. Passe grovt er det og. Noen som har forsøkt kavring? De liker jo å ha noe å gnage på.

Skrevet

dette med salt er jo ikke mulig å unngå HELT.. litt leverpostei eller smør på en skive utgjør jo ufattelig små mengder salt.. så det er ikke farlig.. vi begynte så smått med brød ved 7mdr, da uten noe på.. nå får hun smør og leverpostei.. liker det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...