Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen jutudenter her?? skal fortsette på 2 avd...

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg holder på med 4. avdeling i oslo.. hvor går du da?

Skrevet

ja... -I bergen, begynner på 5.året

Skrevet

Beklager at jeg kupper tråden, men jeg har et spm til anne og lillegutt jeg.

Du gikk 3 avd i oslo også? Jeg skal starte på 3 avd oslo nå. Og jeg lurer litt på hvor mange lesetimer jeg bør beregne for hver dag. Hva gjorde du? Og ble du fornøyd med karrakterene eller vil du anbefale å lese mere? Når startet du å lese på året? Brukte du sommeren?

Beklager alle spm altså, men jeg holder på å skal organisere dagene hos oss fremover med barnehage o.l, så det hadde vært kjekt å hørt litt fra deg med erfaring:)

PS. Jeg har laget en egen tråd om dette også

Skrevet

hei! ja, gikk 3 avd i oslo. tipper jeg leste 5 timer om dagen i snitt, og jeg tror det var ca passe for meg hvertfall... karakterene ble helt greie, kunne vært bedre (b og c), men jeg slet sånn med morgenkvalme og trøtthet de siste to mnd før eksamen, så det ble ikke helt ideell eksamensoppkjøring!

jeg syns fagene på 3 avd er veldig "modningsfag" som jeg trengte litt tid på å forstå, så jeg anbefaler å begynne så tidlig som mulig å lese, prøve å komme gjennom hele pensum en gang ganske kjapt, og så bruke tid på å repetere. Særlig obligasjonsrett og 3mannsvern, det er ganske tunge fag! hvis du begynner med 3 avd til høsten kan dui jo begynne å lese litt nå hvis du har tid og lyst, det tror jeg du har masse igjen for.

vet ikke om du har kjøpt bøker, men hvis ikke så anbefaler jeg at du kjøper Hov sin obligasjonsrett, ikke Hagstrøm sin - den er ufattelig tung! evt. lese Hov først, og så Hagstrøm, så har du litt grunnlag når du begynner på Hagstrøm. Bare nevner det, for jeg slet litt med den, det var noe helt annet å lese den når jeg hadde lest Hov først! og vet at det var veldig mange på kullet mitt som begynte på Hagstrøm og så gikk over til Hov og heller så på Hagstrøm senere igjen, eller bare leste Hov.

Jeg leste litt på sommeren, men ikke så veldig mye, tok meg litt ferie også, tror det er viktig :)

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på, bare hyggelig hvis jeg kan være til hjelp! :)

Skrevet

Tusen takk for kjempe fine tips!!

5-7 timer pr dag skal jeg klare. Så da er det håp tror du ikke?:)

Syns du har gode karrakteret jeg.

Har snitt på b fra 1 og 2 avd jeg, så da ligger vi ganske likt. Jeg vil helt sikkert spørre deg om noe mere.

Kanskje jeg kunne fått email adressa di itilfelle det er noe som dukker opp av spm?

Forstår godt om du ikke vil altså.

Om du vil, så kan du sende den til inboxen min.

Hilsen Yara, det var jeg som var anonym

Skrevet

Jeg har forøvrig hatt permisjon ett år, fødselsperm. Men det skjønte du sikkert:)

Skrevet

det gikk ikke å sende til inboxen din, men email adressa mi er [email protected]. Bare skriv hvis det er noe du lurer på! :) hyggelig med kontakt med andre i samme situasjon, er ikke så veldig mange studenter med barn!

Skrevet

Supert. Sender deg en mail om et par dager jeg:) Er ikke hjemme nå, så kan ikke sitte noe særlig på nett.

Jeg vil gjerne holde kontakten, men jeg må bare fortelle deg at jeg ikke bor i Oslo selv om jeg er student det. Forklarer mere på mailen min.

Klem

Skrevet

går i oslo jeg, og var egentlig klar til å ta eksamen i 2 avd, men var mye syk og dårlig så det beste er nok å ta hvertfall et semester med 2 avd.

ja, det var bra tips anne, jeg skal ha det i bakhodet, selv om det vil bli vanskelig å ta opp skolen igjen...

Men er det ingen her på 2 avd??? hadde vært så greit å snakke med noen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...