Gå til innhold

Estimering av vekt på beibien..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor sa at jeg kom til å få en babby på 3500-4000 g ut i fra vekstdiagramet på helsekortet. er det slik alle estimerer vekt eller fins det andre måter også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jordmor estimerte vekt på den måten med meg også. men mange som sier det er feil, og det passer ikke i forhold til den beskjeden jeg fikk på UL i dag.

Normalt estimerer de i forhold til hodestr på baby på ultralyd. Men når hodet er festet er det vanskelig da.

Skrevet

Hos meg målte de hodeomkrets og magemålene.... Dette da på UL

Skrevet

Jeg fikk estimert vekten til babyen min på fredag. Da sa hun at babyen var ca 2950 g.

Men så var jeg på sykehuset igjen i går, og hun jordmoren jeg var hos da mente at den vekten de sa på ul måtte være helt feil. Hun mente veslegutt var minst 3500 g.

Veit ikke hvem jeg skal tro på jeg...

Jeg tror man bare får vente å se til babyen er født:)

Skrevet

De pleier å estimere vekt utifra hodeomkrets og magemål til barnet (på UL ), men de sier jo at det er en feilmargin på + - 500 g, og det er jo endel.. Med forrige barnet ble han estimert til å veie 4 kg, dagen etter ble han født, og veide 4640, så man må nok ta det med en klype salt. Dessuten blir det feil å tippe vekt etter symfysemålet, for det er jo veldig forskjell på hvordan man bærer barnet, forskjellige kropper osv, noen har mye fostervann osv.

Sist lå jeg litt over på symfysemålet, men såvidt innenfor det grønne feltet, og hadde masse fostervann og stort barn, men denne gangen venter jeg mindre barn og har normalt med fostervann, men høyere symfysemål enn sist..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...