Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Er 35 uker i dag, og har de siste dagene hatt veldig mye kynnere. Det er ikke hele tiden, men det er flere timer om gangen med 5-6 minutter mellom. Er det vanlig at det kommer så jevnt? Ikke veldig vondt, mest ubehagelig. Blir glad viss noen kan roe meg ned...
VinterSol+2 Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 det er ganske så normalt ja. Dersom du føler smerter og nedpress i samme slengen, og de blir veldig regelmessige, så bør du ringe føden og høre, men det høres ut som bare vanlige kynnere det du har, og det er bare sunt! Jeg har hatt det siden uke 18! Og baby er fremdeles i magen:) (37.uke nå) men kynnere kan også være et signal om at du bør roe litt ned. stresser du mye? en time eller to med søvn på ettermiddagen er et godt triks!
Wisi og Mia Christine :-) Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Jeg er 35 + 3 dager og har de siste ukene hatt MYE kynnere. Enkelte ganger som du, i flere timer med ca 5 minutter mellom. Har du vært mye aktiv i det siste? Merker selv at mine kommer hyppig dersom jeg reiser meg opp og ned og går mye. Lange gåturer kan jeg bare glemme :-) Men en jordmor sa til meg at jeg skulle bare være glad jeg hadde hyppige kynnere, jeg ble godt modnet og åpningstiden ved fødsel ville ikke ta så lang tid. Syns og det er skikkelig ekkelt med mye kynnere når det blir virkelig ikke i perioder - men er ikke annet å gjøre enn å sette seg ned å slappe av. Roer seg ned om du tar det rolig i noen dager. Pass på å ikke stresse kroppen så mye. Men, om du syns de kommer så ofte at du blir virkelig bekymret, er det greit å ringe føden bare for å snakke med dem - det skader ikke, og de er jo der for deg :-)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Takk for svar!! Vet jo det er normalt, trodde bare ikke det var så regelmessig... Fint at det er flere! Ikke så lett å vite alt når man er førstegangs:)
VinterSol+2 Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 jeg har hatt kynnere heeele tiden i perioder jeg! Og huske at perioden mellom uke 32-35 er en "overgangsperiode" der du kan oppleve enda mer enn før! (det sa jordmor til meg, iallefall! )
Småbarnsmor med frysespire Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Hei. Er 35+4 i dag og har hatt kynnere siden like før påske. Til tider er det veldig mye, og jeg vet på forhånd at det kan bli mye... Tenker da på min egen aktivitet. Noen ganger blir magen bare hard og bevegeligheten blir en smule (ganske mye) redusert Men det hender at jeg får så kraftige kynnere at jeg må sette meg rett ned og puste rolig. Da kommer det gjerne menssmerter samtidig. Jeg har fått beskjed om å roe ned tempoet, og merker at det hjelper. Og som andre her har skrevet, kynnere skal visstnok være god trening før fødsel:) Får bare håpe disse legene/jordmødrene har rett i det... Ikke lenge igjen nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå