Gå til innhold

Adopsjon fra india? Kan diabetes hos kvinnen hindre adopsjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen spm ang adopsjon:

Er det vanskelig å få adoptert fra India? (altså, få barn/adopsjonskø lenger enn andre land etc), og hvilket byrå tilbyr adopsjon fra India?

 

Hvor mye koster en adopsjon totalt sett?

 

Kan diabetes hos kvinnen (meg) hindre oss i å adoptere?

 

Vi har 3 egne barn, men ønsker å adoptere et barn, helst fra India. Vi er helt i startfasen av tankeprosessen, så alle råd mottaes med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei ;-)

jeg lurer også på om diabetes hos kvinnen(meg) kan hindre oss i å få adoptere?? ingen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, diabetes kan være en grunn til avslag, som mange andre sykdommer... Dårlig råd, dårlig nettverk, dårlig bolig, søskens diagnoser, mange ting som spiller inn...

Og ja, det ER urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

India er ikke vanskelig aa adoptere fra. De har veldig spesielle regler, dvs. de har teknisk sett ikke noen adopsjon til utlandet i det hele tatt. Det de gjoer er at de gir deg omsorgsrett til barnet, saa drar du hjem og adopsjonen blir fullfoert i hjemlandet. Sammenliknet med andre land virker prosessen relativt kjapp og grei.

 

India har ingen helse krav til deg ben du maa ha fullfoert hjemmestudie og de har visse alderskrav. (du og partner kan ikke ha en samlet alder paa mer enn 90 aar bl.a.)

 

Jeg driver og leker med tanken ogsaa, India er et fascinerende land! Og det er mange barn som venter paa foreldre der... flest jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte aa svare paa spoersmaalet ditt ang. kostnader. Du maa dra og hente selv, og det koster jo litt. Da jeg gjorde overslag kom jeg til ca $22000 (Amerikanske dollar) Med dagens kurser blir det cirka 127000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dersom foreldre har feks diabetes og brystkreft kan dette hindre oss i å adoptere også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...