Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men har du snakket med jordmor/lege om dette?

Skrevet

Nei, er ikke gravid. Har bare tenkt litt i forhold til neste gang. Vet ikke om jeg tør å føde da. Hadde ikke fødselsangst før denne gangen (ble hasteks), men tror jeg har fått det nå. Akkurat nå sitter jeg og føler meg livredd for å føde vanlig. Så tror jeg ønsker å få planlagt ks neste gang. Håper jeg får det isåfall.

Skrevet

Hei! Ville bare si at jeg tenker som deg og har også hatt haste KS etter grusom fødsel.....Tror ikke det blir noe problem å få KS hvis du ønsker det uansett hvilket sykehus du velger.

Skrevet

hvis du har utviklet fødselsangst eller noe som kan ligne på det i ettertid anbefaler jeg deg å få en ny "utskrivelsessamtale/bearbeeide fødsel-samtale" med sykehuset! Si at du ikke er komfortabel med dette. Uansett er dette sikkert sunt for deg. Om du fremdeles ønsker pl.l ks neste gang, kan du vise til dette; samtale du har hatt etter fødsel osv. Noe som viser at det ikke er et lettvint ks du ønsker, men at du har tenkt på det lenge. Da vil det mest sanns være mye enklere å få innvilget ks! Hvis det er noen trøst; de som har hatt ks en gang, ender oftere opp med ks en gang til. (vet ikke statistikk om hvor mange haste vs planlagte 2. gang dessverre, men kjenner noen av begge sorter)

Skrevet

Hadde en kjempeflott opplevelse på sykehuset, og ingen problemer med hasteks'et, altså. Så føler ikke at jeg har noe jeg trenger å bearbeide. Jeg bare tenker at jeg er redd for å føde senere.. at jeg heller vil ha ks igjen, så jeg vet litt mer hva jeg går til. Har generell lege- og sprøyteskrekk i utgangspunktet, så vet det ikke er logisk. Hadde litt rier før det ble hasteks, men fødselen satte aldri i gang. Var plaget med bekkenløsning, og fikk kjempevondt i bekkenet for hver lille ri. Jeg vet at sjansen for å få bekkenløsning igjen er kjempestor, og er livredd for å få de samme smertene under fødsel. Har hørt at smertene ved fødsel er værre, sånn at man ikke merker bekkenløsningen. Det skremmer meg bare mer, dog, for jeg hadde det så ufattelig vondt i bekkenet, helt til bedøvelsen begynte å virke.

Skrevet

Ok, men hvis jeg var deg ville jeg likevel bedt om å få en samtale, og spurt om dette. Jeg har troen på at det gjør deg mer troverdig når du kommer om x antall år og ber om ks. Har legeskrekk selv, og planlagt ks var kjempeflott!

Husker fra tiden på bim at det var noen andregangs der inne som hadde tatt skikkelig skrekken første gangen, og hadde slitt unødvendig mye før de tok det opp med sykehuset (og fikk innvilget ks eller fant ut at de ville prøve å føde likevel). Hvis dette er noe som plager deg mye; ikke gå med dette inni deg helt til nestemann.

Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

Jeg fikk ks på ahus grunnet fødselsangst.. kontakt emblateamet. de er veldig greie med ks på ahus.

synd torsdagens opplevelse av et planlagt ks er mer et planlagt katastrofekeisersnitt for min del.

Skrevet

Takk for gode svar, begge to!

Har du noe direktenummer til emblateamet, eller en link der det står mer om dem?

Skrevet

Hvis du ringer i morgen og ber om å få enten winnie eller gry kan de hjelpe deg videre. gry er super :)

men tror legen din må henvise deg dit, men det går KJEMPEfort=)

Skrevet

Ringer jeg bare til ahus sitt sentralbord da?

Skrevet

Jepp, så ber du om føden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...