Litenogstor Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Jeg er 37 uker og har hvite prikker over hele kroppen. Vet ikke hva det er... Er det noen andre som har hatt dette og vet hva det kommer av?
VinterSol+2 Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 hm, sånt er jo litt vanskelig å vite uten å se det da.. men det er ikke pigmentforandringer? Som føflekker, bare motsatt? eller varmeutslett/allergi? (er du rød også, eller bare hvit) klør du, eller bare prikkete?
Litenogstor Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2007 klør ikke, nei. de har kommet den siste uken og er større enn føflekker og jeg er ikke rød. Huden ellers er normal farge. veldig rart
VinterSol+2 Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 hm. merkelig. har du solt deg? hormonene under graviditeten kan gjøre mye rart med pigmentene i huden, så jeg vil tro det er noe sånt,.. men snodig likevel da.
Litenogstor Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2007 ja, merkelige greier, for jeg har ikke solt meg
lallu, fikk jente 25.juli:) Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 Jeg har fått en hudsjukdom der jeg har fått kvite prikker på kroppen. Veldig mange og store spesielt under armene og i siden... Det har kommet flere nå i svangerskapet. Var hos hudlege, og hun konstanterte at det er en hudsjukdom. Husker ikke hva den het da, hadde jo selvfølgelig ikke noe norsk navn. Men det er rett og slett at det er helt fritt for pigmenter der flekkene kommer. Eneste som hjelper mot dette er lysbehandling 3 ganger i uka:(( Ikke sikkert det er det du har da, men det kommer enda tydeligere frem når du blir brun. Du kan også få sånne kvite flekker hvis du bruker noe form for medisin og soler deg...feks penicilin....
VinterSol+2 Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 hm, kom faktisk på at det kan være en form for sopp også. det er ikke farlig, i tilfelle, men smitter. Ta deg en tur til legen uansett du, så får du det sjekket ut!
Litenogstor Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. mai 2007 tusen takk for svar :-) skal til jordmor i morgen, så får se om hun vet hva det er.
VinterSol+2 Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 satser på at det ikke er noe farlig:) men kan være greit med en tur til legen likevel, tilfelle det er noe som bør medisineres eller noe:) lykke til hos jordmor i morra da:)
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Jeg har også hvite prikker i huden. Spes på bena og armene. De kommer og går. Har fått beskjed om at det trolig bare er pga vannet som har samlet seg i kroppen. Og at det vil bli borte etter fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå