Gå til innhold

hvis en føder i uke 34-35

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....klarer bebin seg selv da? tenkte på og puste ,spise og sånt.

hvor lenge må man bli på sykehuset ca?

håper noen vet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme lurer jeg på også.. Jeg er 34+1 i dag og har på følelsen at noe skjer om ikke alt for lenge..

Skrevet

ei veninne av meg fikk i uke 33 å den slapp kuvøse..dette var ei jente å legen sa det var bra det var ei jente for di er sterkere...hu var 1900 gram når hun ble født,men måtte ha sonde ei stund...var på sykehuset i 3 uker å etter det kom det sykepleier hjem og hjalp med sonden.....hun bærer ingen preg i utvikling eller utseende av å være født da...babyen er ferdig i uke 33 skal bare vokse:)

Skrevet

Er i uke 35, og var på svangerskapskontroll på sykehuset i dag. Skal føde på et sykehus uten barnelege, men når jeg spurte sa hun at jeg ville ikke bli sendt noe annet sted hvis jeg fødte nå. Det eneste som kan være litt problematisk så tidlig er at barnet kanskje ikke har fullt ut viklet sugeevne, så man må kanskje være på sykehuset litt lenger for å få til ammingen. Dessuten er det større sjanse for gulsott jo tidligere barnet fødes. Håper lillemann kommer på termin;)

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar.er så redd for at det skal skje lille gutten min noe...har vært innlagt pga sammentrekkninger og at livmorhalsen(?) har bynt og bli kort,ska på kontroll på sykehuset i morgen og skjekke om det har skjedd noe foradndring...

Skrevet

Sammentrekningene kan roe seg igjen, jeg stresset for mye, og kroppen ga klare signaler om at jeg måtte roe ned. Ble sykemeldt, og nå er det en helt annen verden. Fortsatt en del kynnere, men bekymringene er borte:) Håper det samme skjer med deg!!

Skrevet

Hei!

Jeg har også vært innlagt på sykehus pga kort livmorhals og rier. Ble innlagt i uke 22 og låg på sykehuset i 14 dager. Fikk beskjed om å ta det helt med ro å ligge mest mulig. Det har nå gått ni uker... helt utrolig, men har vært noen laaange dager. Har vært på poliklinikken hver 3 uke, å skal dit igjen 11.juni... Da blir det forhåpentligvis siste gangen, hvis alt ser bra ut. Legen sa til meg at jeg måtte ihvertfall ta det med ro til uke 32... Da er den "kritiske" fasen over... og barnet har store sjanser. De sa også at føder jeg før uke 35 blir jeg sendt til ålesund der de har prematur avdeling, men føder jeg etter uke 35 får jeg bli i Molde. Så jeg tror du kan ta det helt med ro, du har kommet så langt at dette vil nok gå bra:)

Skrevet

har født i uke 35 jeg,gikk bra det.frisk og rask jenta mi , det eneste hun slet med var og holde på kroppsvarmen sin.lå på varmeteppe i noen dager.spising gikk bra med flaske men ville ikke ha pupp.var ca 10 dager på sykehuset.

Skrevet

Iflølge Gro Nylander er uke 34 en avgjørende uke. De klarer seg mye bedre etter uke 34 og setter faktisk i gang fødsler etter denne tida.

Skrevet

tusen takk for svar jenter:)

Skrevet

Fikk min forrige i uke 35, han var litt liten og brukte litt tid på å få i seg melk og regulere varmen, ellers gikk det kjempefint. Tror det pleier å være ganske uproblematisk når de har kommet så langt. Lykke til:-)

Skrevet

Min første ble født i uke 35 og han ville ikke suge. Men vi lærte å "tvangsmate" han med flaske.

Han hadde refleksen til å suge, men ikke viljen.

Tok nesten en mnd før han tok puppen.

Skrevet

Min eldste sønn ble født i uke 35+0. Måtte mate han med kopp de første dagene, men etter det tok han puppen selv. Ble på sykehuset i 5 dager etter fødsel, han måtte ligge et døgn i lys grunnet lett gulsott, men bortsett fra det var han en rask og kvikk gutt. Ingen komplikasjoner i etterkant heller. :-)

Skrevet

hærlig og lese at det har gått bra med alle dere:)

blir spennende og høre i morgen om hvordan det ligger ann her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...