Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 Jeg ammet min sønn i ca. 2 uker, men han fikk så lite så han fikk tillegg ved siden av, så tilslutt så ville han ikke ta puppen, og melken forsvant jo.. Men i dag så så jeg at det kom noe klar væske fra puppene, så håndmelka jeg dem litt, å da kom det noe som så ut som melk. Det jeg lurer på.. Jeg har alltid hatt lyst og amme gutten min, han er nå 3 mnd. HVIS jeg får han til og ta puppen igjen, kan jeg da produsere like mye melk han trenger? Kan melkeproduksjonen ta seg opp igjen liksom? Men han er nå 3 mnd. At han er eldra kan vel gå begge veier? Men jeg kan kanskje prøve med puppen først før hvert måltid og ha flasken klar? Og jeg må vel prøve og amme han på begge puppene for og få tilbake melken i begge, eller hvordan er det? Noen andre forslag? Ble så glad når jeg så at det kom litt melk igjen, for har jo så lyst og amme han..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Du kan ta opp igjen amminga ja, det virker jo ikke som de har "tørket ut"! Bare prøv å se om han vil ha puppen det! Du må nok være iherdig i noen dager for å få opp melkeproduksjonen helt, men det er jo bare å forsøke!
Musemora Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Det er fullt mulig. Du må få masse hvile, amme ofte og gjerne pumpe deg hvis du har mulighet til det. Lykke til.
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Og drikk masse! D er kjempeviktig!! Merker kjempeforskjell på puppene de dagene jeg har passet på å drikke mye, i forhold til dager da jeg ik er så flink til d.. Og, legg han ofte til brystet..
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Ja, må prøve og legge han ofte til.. Han har sugd litt i kveld, men ikke så mye.. Han gråter noen ganger når jeg legger han til (men regna jeg jo egentli med..). Men han har sugd litt også.. Men er så usikker på om det kommer noe.. Men det kommer noe når jeg trykker på puppene.. Ikke så mye enda, men litt.. Men i dag har han vært så trøtt/overtrøtt så har ikke fått prøvd så mye, for han har vært så sutrete.. Tusen takk for svar alle samen=D
MammaDilla Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 All ære til deg Hvis du går inn for å få opp produksjonen så greier du det. Men du skal få et lite ammehjelp tips Pump deg ofte og litt lenge for å få opp produksjonen. For det blir nok lettere for deg å få han til å ta pupp om melken kommer lett. Hvis han ikke er særlig interessert og i tillegg må jobbe for å få melken kan det bli veldig slitsomt for dere begge. Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Takk for det=D Ja, får pumpe meg ofte, han er ikke så interesster i og jobbe for maten han gutten min skjønner du.. Måtte over på 3 mnd. smokker ganske tidlig for at han sulle gidde og drikke av flaska.... Produksjonen kom seint i gang etter fødselen også.. Men jeg vil, og nå skal vi få det til! Takker for svar!
Maisie Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Får du til å håndmelke deg litt før du legger ham til? Hvis du får i gang utdrivningsrefleksen, så kanskje det er lettere for gutten din å få i seg litt melk. Kanskje han skjønner tegninga med at han må suge litt for å få i seg litt mat.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 Ja, prøver og håndmelke litt før jeg legger han til, prøver og gjøre sånn at han kjenner at det er melk der.. Men når han var nyfødt så bare sovna han, gadd ikke suge, og det samme skjedde med flaska etterhvert.. Men håper han gidder mer når som han er eldre.. =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå