bl0mma Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 er det noen som har erfaring av svangerskapspermission? Jag jobbar som servitør/bartender och føler att det kan bli ett tekniskt problem at tex komma mellom stolar och rekka fram til bardisken før att laga drinker, lurer litt på om detta er grund nok for trygdekontoret?
elimor Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Det står litt om svangerskapspenger her: http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-040.html. Det sto en artikkel i siste nr. av Gravid (blad som selges der de selger ukeblader), hvor de diskuterte forskjellen mellom svangerskapspenger og sykepenger. Jeg tror det er arbeidsgiver og lege du må ta kontakt med ang. dette, og ikke trygdekontoret, men er ikke sikker... Lykke til!
tintus Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 Jeg har svangerskapspermisjon fordi jeg jobber på en kjemisk bedrift med ingen muligheter for omplassering. Tror nok du må snakke med bedriften og legen om akkurat dette. Hvis de kommer fram til at det ikke er mulig for deg å jobbe i det hele tatt pga graviditeten, så får du diverse skriv som må taes med til NAV. Var i alle fall slik det fungerte for meg. Men på min arbeidsplass går alle gravide automatisk ut i svangerskapspermisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå