Gå til innhold

usunn i mesteparten av svangerskapet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan ungen bli større,feitere og vanskeligere å få ut dersom jeg er veldig usunn i svangerskapet? om jeg spiser godteri hver dag for eks......

jeg har ikke akkurat vært veldig sunn i svangerskapet og er redd han skal bli veldig stor!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier så...men eg var skikkelig usunn med første jenten, og da fødte eg et lite gull på 48 cm og 3140g :)

Så det stemmer nok ikke alltid..

Skrevet

har det noe å si om man spiser masse usunnt og alikevel ikke legger på seg no særlig utenom magen? tar ungen det istedet da? hva mener du med at du var ganske usunn dA?spiste du godteri hver dag? fødte du på overtid??

Skrevet

Eg hadde dilla på sjokolade, så spiste så å si ikke noe annet...og sjokolademelk. La på meg 20 kg:O

Fødte en uke før termin.

Sikker på du ikke legger på deg? Ikke alltid man ser det selv hehe;) Men om ungen tar det e eg veldig usikker på...mulig du bare har høyt stoffskifte:)

Skrevet

alt av prøver jeg har tatt så veldig bra ut... jeg er på overtid nå og har bare gått opp 10 kg.... så re redd ungen har tatt ALT det usunne jeg har spist... jeg har dilla på sjokolade, så spiser det hver dag omtrent... :( er redd han skal være veeldig stor og at jeg skal slite skikkelig med å få han ut... blir nyfødte "feite" eller bare tyngre og større lissom??

Skrevet

Jeg var på ultralyd i går pga. lite liv. Legen sa da at den lille ser ut til å kunne bli stor ( over 4,5 kg ) og at jeg måtte komme igjen om 14 dager for ny UL. Jeg spurte da om det var noe jeg kunne gjøre for å forhindre at ungen ble større, om det hadde noe å si hva jeg spiste osv. Og det var vist ingenting jeg kunne gjøre:(

Skrevet

huff da... men det går nok bra sommerbaby07.. hvor langt på vei er du? jeg er bare så redd for at ungen skal bli kjempe stor fordi jeg spiser veldig usunt....

Skrevet

Jeg har litt over to uker til termin. Er ikke redd for å føde en stor baby egentlig. Har to fødsler bak meg og det var den på over 4 kg. som var lettest, og da var jeg førstegangs:)

Ikke tenk så mye du:)

Lykke til, det går nok bra.

Skrevet

takk for svaret.. :) lykke til du også =)=)

Skrevet

Jeg har også vært veldig redd for å få en diger unge, så jeg har holdt meg unna godterier og sånt. Men er en sucker for sjokolademelk, blir desverre en liter om dagen:-(

De sier jo at den insulinresistensen man får som gravid, er fordi barnet skal få det overflødige sukkeret man spiser. Så det vil vise seg om ungen får stor fødelsvekt eller ikke... Men jeg tror det er individuelt, uansett. Gener har sikkert også mye å si. Og babyen kan jo bli LANG, og ikke RUND:-)

Skrevet

ok... har tenkt mye på dette igjennom hele svangerskapet... jeg har fått beskjed om at ungen min er litt større enn gjennomsnittet.. bare han ikke blir får stor!!! å jeg har hatt mye dilla på godteri og sjokolade... jeg var bare 3200 når jeg blei født og samboer var 3600.. håper han ikke blir så mye større enn 4000..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...