Gå til innhold

Noen med gode treningstips til de med bl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter. :)

Jeg har alltid trent og vert opptatt av å holde meg i form, noe jeg også ønsket å fortsette med under graviditeten. Desverre sliter jeg med bekkenløsing og får ikke holdt kondis og styrke ved like. Jeg lurer derfor på om det er noen har erfaring med trening og bekkenløsning, og som har noen gode treningstips??

Takker for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jordmor sa at sykkling var kjempeflott for bekkenet=)

Skrevet

Du burde undersøke med legen din om det finnes en vann treningsgruppe for de med bekkenløsning i nærheten av der du bor. De gruppene blir ledet av en fysioterapeut, og det var den treningen som holdt meg oppegående og i relativt fin form, tross bekkenløsning, ved forrige svangerskap.

Der får du i tillegg til god trening i vann også muligheter til å få råd og tips til trening som passer akkurat deg:)

Jeg er selv nå i uke 19 og vet iallefall at jeg skal melde meg på vanntrening hvis jeg får bekkenløsning igjen( noe jeg virkelig håper å slippe...)

Lykke til!!

Skrevet

Supert! :) Da kommer jeg til å prøve det. Vet du om man kan gå på spinning?

Skrevet

Hei!

Jeg har bekkenløsning og trener sammen med fysioter. og andre med bekkenløsning. Vi trener styrke i armer som vanlig og noe styrke i bein, ellers går det mest på bevegelighet og tøyning. For meg har tøyningsøvelsene hjulpet godt, samt bevisstgjøring av hvordan jeg bruker kroppen. Trening/kniping av bekkenbunnsmuskulatur anbefales flere ganger daglig, samt tøyningsøvelser for lår og rumpemuskulatur.

Dette er ting som har fungert godt for meg.

Lykke til

Skrevet

spinning vet jeg ikke noe om desverre, men vil tro tempoet blir litt for høyt der kansje..?

man kjenner det som regel på kroppen selv hvor mye den "tåler"=)

jordmor anefale iallefall sykling både i "skog og mark", på asfalten og inne i stua=)

du kan spørre jordmoren din om spinning, hun vet sikkert råd=)

Skrevet

Takk for mange gode svar! :)

Jeg går regelmessig til fysioterapaut, men han har ikke hjelpt meg mye med trening, mest om holdning og bevegelse. Tenkte jeg skulle spørre han nærmere ved neste time.

Skrevet

Ville bare anbefale deg å prøve magedans! Jeg har vondt på vei dit, og på vei hjem, men ikke mens jeg danser. Det er myke skånsomme bevegelser som du kan dra nytte av både før, under og etter fødsel. Og så er det gøy! Dette kan man trene helt frem til fødsel så lenge det føles behagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...